عبدالمهدی نصیرزاده روز چهارشنبه در نشست بررسی حضور همدان در لیگ برتر کشتی کشور بیان کرد: حضور در لیگ برتر مطالبه اجتماعی همدانی ها است و حیف بود شهری که روزگاری ۱۰ هزار تماشاگر در سالن مسابقات داشت، از این رویداد مهم به دور بماند.

وی بیان کرد: در سال های اخیر برخی تیم ها از شهرهایی در لیگ برتر حضور داشتند که خواستگاه کشتی نبودند اما همدان که میعادگاه بزرگان کشتی کشور بوده و هست، از این رویداد به دور بود.

نصیرزاده افزود: حضور در لیگ برتر علاوه بر فرصت دادن به استعدادهای بومی و ایجاد شور و شعف در بین دوستداران کشتی، به جهت پخش مستقیم مسابقات از شبکه های سراسری، تبلیغ خوبی برای این استان ایجاد می کند.

رییس سازمان لیگ کشتی خاطرنشان کرد: همدان به لحاظ موقعیت آب و هوایی، ژنتیک و حس مبارزه، ریشه تاریخی در رشته کشتی داشته است و همواره سووال شده چرا استان هایی نظیر ابن استان که قهرمانان جهانی و المپیک دارند، در لیگ برتر نیستند.

وی افزود: واگذاری میزبانی جام باشگاه های جهان به همدان نیز به این دلیل است که این استان به لحاظ افتخارات کشتی در جهان مطرح است ضمن اینکه از انبوه دوستدار و طرفدار کشتی برخوردار است.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: برای حضور کشورهای مطرح در این جام حداقل نیاز به ۲ میلیارد تومان بودجه است تا صرف هزینه حضورشان، اقامت، جوایز و تغذیه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزینه ای از بودجه دولتی برای میزبانی جام باشگاه های جهان نشد، گفت: با برنامه ریزی لازم می توان از حمایت های غیردولتی برای برگزاری مسابقات بهره مند شد.

رییس سازمان لیگ کشتی یادآور شد: هم اکنون چند شهر کشور خواستار میزبانی این مسابقات هستند ضمن اینکه رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های جهان به سنندج واگذار شد.

رقابت های کشتی جام باشگاه های جهان بیستم آذرماه به میزبانی کشورمان برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.