حسین قراباغی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین راستا شورای شهر همدان طی سال های اخیر احداث و ایجاد غذاخوری در این بناهای واحد ارزش را رایگان علام کرده تا انگیزه لازم برای مالکان آن برای حفظ بناها افزایش یابد.

وی بیان کرد: حفظ بناهای واجد ازش اولویت شورای شهر در حوزه رونق گردشگری است و معتقدیم این بناها باید تبدیل به سرمایه در راستای جذب گردشگر شود.

قراباغی با اشاره به پیشینه تاریخی احداث بنای عمارت جنانی، یادآور شد : این بنای تاریخی ثبت ملی شده و واجد ارزش تاریخی است که با شرایط به وجود آمده، نیازمند کمک و حمایت مسوولان و همکاری مالک به ‌منظور مرمت و احیا است.

وی افزود: با توجه به اینکه این ملک شخصی است انتظار می رود مالک با اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، همکاری لازم را داشته باشد تا بتوان نسبت به مرمت و حفظ بنا اقدام شود.

قراباغی تاکید کرد: همچنین در کنار مرمت و حفظ بناهای واجد ارزش، ضروری است نظارت مناسب در حفظ این بناها انجام شود ضمن اینکه شهرداری باید جداره ‌سازی معابر خیابان شهدا که واجد ارزش نیز هستند را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه روشن شدن وضعیت بنای عمارت جنانی نیاز وظیفه تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری است، گفت: هم اینک مشکلی بابت مرمت، حفظ و نگهداری این بنا وجود ندارد.

داستان عمارت ۸۰ ساله جنانی به روزهای تلخ و غم انگیزی رسیده است و می طلبد که متولیان امر هرچه سریعتر برای نجات این اثر تاریخی وارد میدان شده و تصمیم گیری کنند.   

بنای عمارت جنانی سال ۹۷ در لیست آثار ملی به ثبت رسید و واجد ارزش تاریخی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.