به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه دولت باید کسبه آسیب‌دیده از کرونا را دریابد و مورد توجه قرار دهد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های آن بر اقتصاد جامعه، بیشترین درآمد کسبه بازار هر ساله در اسفندماه تأمین می‌شد که فعالیت‌هایشان به دلیل شیوع ویروس تعطیل شد به‌گونه‌ای که اسفندماه ۹۸ هیچ‌گونه فروش و درآمدی نداشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق شواهد خریدهای کسبه که برای فروش کالاهای مورد نظر در شب عید بوده در انبارهای آنها باقی مانده است، گفت: فروش برخی نزدیک به صفر بوده است.

کاووسی با بیان اینکه بیشترین درآمد این کسبه در اسفندماه بود و بر همین اساس دولت باید وضعیت این فعالان اقتصادی را درک کرده و با معافیتی که در بحث مالیات مستقیم وجود دارد کمک حال این قشر زحمتکش باشد، گفت: دولت باید حمایت خود از قشر ضعیف جامعه را افزایش دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان به وضعیت پاکبان ها اشاره کرد و گفت: از حدود ۲ سال پیش شورای شهر همدان پیگیر سختی کار پاکبان‌های شهر است؛ اما متأسفانه تاکنون اقدام عملیاتی در این خصوص و عقد قرارداد پیمانکاران با پاکبان‌ها لحاظ نشده است.

وی اضافه کرد: امسال باید در قراردادها، سختی‌کار برای قشر زحمتکش پاکبان که بر اساس قانون، شغل پاکبانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود لحاظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.