خسرو سایوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی همچنین با ایجاد رشته علوم ورزشی در مقطع کارشناسی موافقت کرد و مجوز آن اخذ شد.

وی افزود: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی اجازه پذیرش دانشجو در رشته علوم و مهندسی باغبانی گرایش گیاهان دارویی نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ملایر کسب شد.

سایوند ادامه داد: همچنین مکاتبات لازم برای اخذ رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مجوز ایجاد این رشته‌ها صادر شود.

رییس دانشگاه ملایر بیان کرد: با توجه به جهانی شدن منبت ملایر در فهرست صنایع دستی جهان، تمام تلاش خود را برای اخذ رشته مرتبط با این هنر صنعت به کار گرفتیم.

سایوند گفت: در همین رابطه امسال مرکز تحقیقات پیشرفته مبل و منبت به عنوان مرکز تحقیقاتی با نگرشی فراگیر بر نقش تحقیقات مختلف در حوزه‌های پژوهشی راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: این مرکز برای توسعه صنعت مبل و منبت قابل اتکا در کشور، با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خاص به انجام پژوهش‌های مورد نیاز مبل و منبت در کشور می‌پردازد.

سایوند همچنین تحقیق در راستای تامین و دستیابی به مواد اولیه چوبی و غیرچوبی بهینه، توسعه مهارت­‌های نوین در طراحی و ابداع خلاقیت‌های مرتبط با صنایع مبلمان، ایجاد و توسعه روش‌های نوین مدیریت کارگاهی متناسب با صنایع مبلمان و ایجاد ارتباط مؤثر با مراکز صنعتی مبل و منبت داخلی و خارجی را از جمله اهداف این مرکز برشمرد.

دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

در حال حاضر حدود ۶ هزار دانشجو در ۲۶ گروه آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و در ۷۱ رشته و هفت دانشکده در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.