مجید مسلمی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دستورالعمل خرید تضمینی گندم ابلاغ شده و باید طبق آن گندم از کشاورزان خریداری شود افزود: با توجه به بارندگی های مطلوب سال زراعی جاری امید است تولید محصول گندم در استان رشد چشمگیری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل خرید تضمینی گندم به استان ابلاغ شده و سالانه بیش از ۵۰ درصد گندم مازاد استان توسط تعاونی‌ها خریداری می‌شود.

مسلمی راد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شد افزود: از این میزان ۲۱۱ هزار و ۷۵۰ تن گندم استان توسط شرکت های تعاون روستایی جمع آوری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان گفت: شبکه تعاونی های روستایی به دلیل پراکندگی مویرگی در سطح استان توانایی خرید تضمینی گندم را دارند و چون متعلق به خود کشاورزان هستند، آنها تمایل به تحویل گندم مازاد خود به این شرکت ها دارند.

وی همچنین به انجام خریدهای حمایتی محصولات کشاورزی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بازار از جمله افزایش میزان تولید و عرضه یک محصول و افت شدید قیمت، دولت به منظور حمایت از کشاورزان خریدهای حمایتی را در دستور کار خود قرار می دهد.

مسلمی راد اظهار داشت: سال گذشته محصول گوجه فرنگی با مازاد تولید مواجه شد که با ورود دولت و انجام خرید حمایتی در استان همدان نیز ۵۱۶ تن محصول خریداری و به کارخانجات فرآوری این محصول تحویل داده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.