مهدی صفی خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تالاب های همدان از سال گذشته وضعیت مناسب و خوبی را پشت سر گذاشتند و از بارش های فروردین و زمستان سال گذشته تاکنون شاهد کاهش سطح آب آنها نبودیم.

وی بیان کرد: بارش های فروردین امسال نیز در افزایش آب تالاب های این استان افزود و زمینه را برای حضور پرندگان مهاجری که از سمت جنوب به شمال مهاجرت می کنند مهیا کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: هم اینک شرایط تالاب آق‌گل ملایر، شیرین سو کبودراهنگ، پیرسلمان و چم شور اسدآباد خوب است و حتی در گرمترین فصل سال هم آب این تالاب ها کاهش نیافت.

صفی خانی بیان کرد: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان از مناطق جنوبی به سمت شمالی در فصل بهار، احتمال حضور پرندگان در این تالاب ها، آشیانه سازی، لانه گزینی و جوجه آوری زیاد است.

وی گفت: با حضور پرندگان مهاجر در تالاب ها فعالیت تیم های یگان حفاظت محیط دو چندان شده و با فراهم کردن فضایی امن برای آنها اجازه شکار و زنده گیری این پرندگان توسط شکارچیان متخلف داده نمی شود.

استان همدان دارای سه تالاب طبیعی و ۶ تالاب غیر طبیعی بوده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از پرندگان آبزری و کنار آبزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.