سید میثم موسویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هنر انقلابی، هنرمند باید در مفاهیم عمیق دینی، ارزشی و انقلابی کنکاو کند و اسیر ظاهر مسائل نشود.

نویسنده کتاب «بنام خدا محمد بروجردی ام مصاحبه نمی کنم» گفت: هنرمند انقلابی باید عطش اندیشیدن، انقلابی بودن و کشف حقیقت را در وجود خود داشته باشد تا آثار هنری فاخر تولید کند.

وی با اشاره به اینکه تولید اثر هنری ارزشی با محدودیت هایی برای جذب مخاطب مواجه است افزود: در هنر غرب، هدف وسیله را توجیه می کند و با طرح مسائلی غیر اخلاقی و محرک نفسانیات در آثار، مخاطب را جذب و مفاهیم مد نظر را القا می کند اما هنرمند ارزشی، متعهد و انقلابی باید با حداقل ابزار موجود و ارتقا کیفی آثار، ایده ذهنی خود را به شیوه جذاب عرضه کند.

این نامزد جایزه جلال در بخش داستان کوتاه، ارتباط رسانه و هنرمندان را رابطه ای دو سویه دانست و گفت: آثار هنرمندان غربی به راحتی در داخل کشور توزیع می شود اما آثار هنرمندان انقلابی بدلیل تحریم های فرهنگی یکسویه غرب علیه ایران، نمی تواند بسط و گستره جهانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور نویسندگان توانمند کشوری در استان همدان گنجینه ای گران بها است خاطرنشان کرد: وضعیت ادبیات در این منطقه رو به رشد است و می تواند در آینده ای نزدیک جایگاهی قابل توجه در سطح ملی کسب کند.

این نویسنده جوان حوزه دفاع مقدس افزود: در این راستا حوزه هنری با برگزاری کارگاه های حرفه ای مانند خانه رمان، داستان نویسی و ایجاد فضای صمیمی بین نویسندگان نقش آفرین بوده است.

سید میثم موسویان از نویسنده های جوان و موفق همدانی و برگزیده چندین جشنواره ادبی استانی و ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.