سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هر چند آمار سوانح جاده ای در نوروز امسال کاهش قابل توجهی داشته است اما سهم تصادف از نوع واژگونی از سوانح جاده ای بسیار افزایش داشته است.

وی افزود: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به استان زمینه خلوت شدن اغلب جاده ها را فراهم کرده به گونه ای که میزان ترددها در نوروز امسال بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: خلوت شدن جاده ها موجب تردد خودروها با سرعت غیرمجاز و واژگونی آنها به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه شده است به گونه ای که حدود ۱۰۰ درصد سوانح فوتی و جرحی نوروز امسال همدان واژگونی بوده است.

سرهنگ عزیزی گفت: بیشتر رانندگان و سرنشینان نیز به ویژه در مسیرهای فرعی و روستایی و شب هنگام در مسیرهای اصلی از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند و تنها با نزدیک شدن به پلیس راه یا دیدن خودروی گشتی پلیس، کمربند ایمنی را می بندند.

وی اضافه کرد: شب گذشته یک دستگاه خودروی سواری با ۲ سرنشین ۲۷ و ۲۸ ساله در مسیر روستایی و پر پیچ و خم «ملحمدره" اسدآباد در حال تردد بودند که به علت سرعت غیرمجاز، خودرو واژگون شد و یکی از سرنشینان جان باخت و دیگر سرنشین به شدت مجروح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.