فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بعد از ابلاغ سلسله مراتب فرمانده کل سپاه پاسداران به استان ها در خصوص راه اندازی قرارگاه «پدافند زیستی» در سپاه های شهرستانی، به صورت شبانه مجموعه های بسیج اقدام به ضد عفونی سطح شهر می کنند.

سرهنگ علی بقایی افزود: علاوه بر کار ضد عفونی، سپاه به حوزه آگاه سازی و اطلاع رسانی درباره این ویروس نیز ورود کرده و از ظرفیت فضای مجازی، شبکه های پیامکی و بلندگوی مساجد در شهر و روستا استفاده کرده است.

وی بیان کرد: برخی از کانال های متعلق به معلمان و دبیران که از آن برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان استفاده می شود نیز بسیج فرهنگیان اقدام به انعکاس محتواهای تولید شده توسط دانشگاه علوم پزشکی می کند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان گفت: آموزش شبکه بسیج و جمعی از آغاز شده است تا در صورت نیاز به راه اندازی بیمارستان صحرایی یا نیاز شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به خدمات رسانی توسط بسیجیان در بیمارستان ها، بتوان از توان این نیرو بهره گرفت.

سرهنگ بقایی ادامه داد: در زمینه غربالگری هم دوره های آموزشی برای بسیجیان برگزار شده است و این نیرو در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایفای نقش می کند.

۱۳۱ نفر شامل ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و مابقی ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.