رضا عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا میزان خرید محصول گوجه فرنگی را در این استان ۴۴۸ هزار کیلوگرم عنوان کرد و افزود: همچنین سه هزار تن از این محصول به صورت مستقیم از کشاورزان به صورت توافقی خریداری و به صنایع تبدیلی تحویل شد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت محصول گوجه فرنگی در سال زراعی گذشته سبب ترغیب کشاورزان به کشت این محصول در سال زراعی بعد شده بود که این امر کاهش شدید قیمت را بدنبال داشت که در نهایت سبب ضرورت ورود دولت برای جبران زیان کشاورزان شد.

عباسی با بیان اینکه در سال زراعی که دولت خرید حمایتی را ابلاغ کرد اظهار داشت: بیش از  ۱۸ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان همدان برداشت شد که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی همدان گفت: با توجه به قیمت بالای محصول گوجه فرنگی در سال زراعی گذشته بسیاری از استان های کشور از جمله فارس، اصفهان و خراسان به صورت گسترده اقدام به کشت این محصول کرده اند که بر این اساس تولید افزایش قابل توجهی یافت.

عباسی افزود: خرید حمایتی محصول گوجه در چند استان کشور که تولید قابل توجهی داشته اند صورت گرفت اما در همدان این روند به صورت توافقی اجرا که سبب تعادل قیمت و حمایت از کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش  ۱۸ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شده که از این میزان سه هزار تن به‌صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است خاطرنشان کرد:  ۱۰ درصد از تولیدات گوجه استان باقیمانده است و  ۹۰ درصدگوجه فرنگی در این استان برداشت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.