حسین بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کاشت انواع گل‌های بهاری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر آغاز شده تا فضای دلپذیر، زیبا و با طراوتی را برای شهروندان و مهمانان نوروزی ایجاد کند.

وی افزود: عملیات گل‌کاری در میادین، بلوارها، بوستان‌های سطح شهر با انواع گل بنفشه، شب‌بو، همیشه بهار و انواع دیگر گل‌های بهاری در حال اجرا است که توسط سازمان فضای سبز تولید شده است.

شهردار ملایر بیان کرد: سال گذشته توسط سازمان فضای سبز شهری ملایر بیش از سه میلیون نشاء بنفشه، بیش از ۱۵ هزار گلدان شب‌بو و حدود ۲۰۰ هزار نشاء گل شب‌بو در سطح بوستان‌ها و پارک‌های ملایر کاشته شد که حجم بالایی از این گل‌ها در نهالستان و گلخانه شهرداری تولید شد.

بابایی با بیان اینکه امسال نیز در طرح استقبال از بهار تعدادی بیشتری از این میزان گل کاشته خواهد شد، هدف از اجرای این طرح را ایجاد چشم‌اندازی زیبا و طراوت بخشیدن به محیط شهری و زیباسازی بوستان‌های سطح شهر عنوان کرد.

وی ادامه داد: رفع نقص آبنماها، شستشو و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، ساماندهی نمازخانه‌ها و رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر در طرح استقبال از بهار در دستور کار است و ۵۰ نماد مناسبتی نیز همزمان با بهار در سطح شهر نصب خواهد شد.

شهردار ملایر گفت: بهسازی سرویس‌های بهداشتی و بوستان‌های سطح شهر نیز از بوستان ولایت آغاز شده و طبق اولویت در سایر بوستان‌ها نیز انجام می‌شود.

بابایی با بیان اینکه در شرایط کنونی و مقابله با ویروس کرونا باید فضای شاداب و با نشاط شهر را حفظ کنیم افزود: در راستای پاکسازی و ضد عفونی شهر نیازمند کمک و همراهی مردم با مجموعه شهرداری هستیم.

وی با اشاره به آغاز ضد عفونی شهر ملایر از ۲ روز گذشته اظهار داشت: روزانه ۳۰ نفر در ۶ گروه مجهز نسبت به پاکسازی و ضدعفونی اماکن عمومی و خیابان‌های شهر اقدام می‌کنند.

شهردار ملایر یادآور شد: پس از تعطیلی مراکز خرید، مغازه‌ها و بازار، کار ضد عفونی این اماکن آغاز و خیابان‌های مجاور سه بیمارستان ملایر نیز توسط واحد تنظیف شهرداری طی شبانه‌روز ضدعفونی می‌شود.

بابایی گفت: علاوه بر این ضدعفونی اماکنی همچون سرویس‌های بهداشتی، گرمخانه شهرداری، پایانه‌های مسافربری، آبخوری بوستان‌ها، شهربازی‌ها، مساجد، پارک‌ها، سطل‌های زباله، نمادها و اماکن پرتردد شهر به صورت روزانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال انجام است.

وی بیان کرد: همچنین از هفته گذشته کار ضدعفونی ناوگان حمل و نقل درون شهری ملایر به صورت روزانه انجام می‌شود و نیاز است شهروندان نیز نکات بهداشتی را به طور جد رعایت کنند.

شهردار ملایر با اشاره به آموزش شهروندان برای رعایت نکات بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا از طریق تلویزیون شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی گفت: بروشورهای آموزشی نیز بین رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل درون شهری توزیع شده است.

بابایی همچنین به ممنوعیت عرضه قلیان در دکه‌ها و پارک‌ها اشاره کرد و افزود: تا غلبه کامل بر ویروس کرونا با تمام توان در کنار شهروندان هستیم و در این راه نیاز به همکاری و همراهی شهروندان داریم.

سرانه فضای سبز شهری ملایر بیش از  ۱۹ مترمربع است.

شهر ملایر با مساحت سه میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع فضای سبز و ۵۵ پارک، یکی از شهرهای پیشتاز در زمینه توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.