علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری برای پرداخت یارانه به تسهیلات تأسیسات گردشگری به منظور حمایت از طرح‌ها و ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری استان همدان خبر داد.

قاسمی گفت: طی سال جاری میراث فرهنگی با اعتباری که از طریق وزارت خانه و از محل اعتبارات صندوق ارزی و به صورت ریالی به استان‌ها اختصاص داده آماده پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها است و در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از این محل در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان همدان به منظور توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و به منظور بالا بردن سطح خدمات به گردشگران ابزار و مشوق‌های قانونی متنوعی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

قاسمی از جمله این مشوق‌ها را ارائه تسهیلات ارزان قیمت از منابع مختلف بانکی و تخفیف در عوارض‌های قانونی تغییر کاربری زمین، صدور نقشه پروانه ساختمانی برشمرد و گفت: این اقدامات با همکاری دستگاه‌ها برای علاقمندان سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم شده و بر همین اساس در حال حاضر بیش از ۱۵ پروژه با مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال حدود ۲۳۰۰ نفر در بخش گردشگری استان در حال اجرا است.

تهیه طرح پروژه مطالعاتی محور بهار - لالجین استان همدان

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی همدان همچنین گفت: در راستای جذب سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها و جاذبه‌های متنوع گردشگری استان همدان و در ادامه طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند و تعیین محدوده‌های منطقه نمونه گردشگری با همکاری دانشگاه بوعلی سینای همدان نسبت به طراحی سایت گردشگری خورزنه همدان اقدام شد.

علیرضا قاسمی گفت: در همین راستا سایت گردشگری خورزنه همدان که دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوعی است طراحی و در قالب یک بسته سرمایه گذاری آماده ارائه به سرمایه گذاران و علاقمندان فعالیت در این حوزه است.

وی بابیان اینکه پروژه مطالعاتی محور بهار، لالجین توسط معاونت سرمایه گذاری در حال تهیه است، گفت: این پروژه که از پروژه‌های مهم و محرک توسعه استان همدان است در سال جاری از محل اعتبارات استانی به منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود این محور و ایجاد ظرفیت‌های جدید حوزه گردشگری و تقویت محور مواصلاتی شهر جهانی لالجین - همدان - غارعلیصدر با همکاری مشاور ذیصلاح توسط اداره کل استان در حال تهیه است تا با توجه به ظرفیت محور فوق زمینه سرمایه گذاری در این منطقه فراهم و زمینه ساز بالا بردن آمار گردشگران به همدان شود.

صدور ۵۳ موافقت اصولی در استان همدان

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان همچنین گفت: کمیته فنی بررسی درخواست‌های متقاضیان ایجاد تأسیسات گردشگری در معاونت سرمایه گذاری استان همدان به منظور بررسی ۱۰ طرح برگزار شد.

علیرضا قاسمی گفت: این کمیته که به صورت ماهانه و بمنظور بررسی کارشناسی درخواست‌های متقاضیان با حضور نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری برگزار شود که در جلسه مورد نظر تقاضای ایجاد چند اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی و هتل در استان همدان مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در سال جاری بیش از ۵۳ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری در استان همدان صادر شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ در صد رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.