قدرت الله ولدی روز دوشنبه در نخستین نشست اعضای ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ملایر افزود: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از توان و ظرفیت نهادهای مسوول برای پیشگیری از بروز و شیوع ویروس کرونا و هماهنگی بین اقدامات مرتبط دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع این بیماری است.

وی شبکه بهداشت و درمان ملایر را به عنوان دبیر این ستاد اعلام و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان موظف هستند موارد پیشگیرانه این بیماری را به صورت مکتوب به نهادها و دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ویروس کرونا در استان و شهرستان حاد نیست و مردم نباید نگران باشند ادامه داد: با ارایه آموزش‌های لازم و رعایت کامل بهداشت فردی می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

ولدی خواستار همکاری و کمک جدی اصحاب رسانه و نهادها برای پیشگیری و اطلاع رسانی درست به مردم شد و گفت: باید از هرگونه شایعات در این زمینه و ایجاد جو روانی در جامعه جلوگیری کرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته‌هایی زیر مجموعه این ستاد تاکید کرد و افزود: مواد شوینده و ضد عفونی کننده به اندازه کافی در اختیار مردم قرار گیرد و مراکز خدماتی، مدارس، دانشگاه‌ها، نهادها، بانک‌ها و سایر اماکن عمومی موظف به مدیریت ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی لازم هستند.

معاون استاندار همدان از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری ملایر خواست: نسبت به ضدعفونی و پاکسازی اتوبوس‌های درون و برون شهری به صورت شبانه‌روزی اقدام کنند.

ولدی تاکید کرد: تمامی مدارس و حوزه‌هایی که برای انتخابات در نظر گرفته شده بود، بابد ضد عفونی شود و نیازمند کمک اداره اوقاف و امور خیریه در تامین مواد شوینده و ضد عفونی برای مدارس هستیم.

وی ادامه داد: اداره صنعت و معدن و تعزیرات شهرستان باید با سودجویانی که در تامین مایحتاج مردم همچون ماسک و مواد ضد عفونی سوء استفاده کرده و نسبت به احتکار این کالاها اقدام می‌کنند، به شدت برخورد کنند.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم نظم و انضباط شهر به هم بریزد و با کمک هم برای ایجاد جوی آرام در شهر تلاش کنیم تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

ولدی با بیان اینکه در حال حاضر هرگونه تجمع، گردهمایی و همایش برای حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود بیان کرد: چنانچه مدارس و دانشگاه‌ها به هر دلیلی تعطیل نشد، مدیران در این زمینه به دانش آموزان و دانشجویان سخت‌گیری نکنند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا نیز به جد با هرگونه ایجاد تشنج و جو روانی در فضای مجازی برخورد می‌کند گفت: صادقانه همه موارد را به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

مردم را به آرامش دعوت کنیم

دادستان عمومی و انقلاب ملایر نیز گفت: تمامی اطلاعات و آموزش‌های لازم باید به مردم اطلاع رسانی شود و مردم را به آرامش دعوت کنیم.

سعید احمدی‌فر اظهار داشت: روحانیان مستقر در مساجد، حسینیه و تکایا نسبت به آموزش و آگاه کردن مردم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: رستوران‌ها و مراکز پخت غذا و اقامتگاه‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند و نظارت و بازرسی‌ها در این زمینه باید به طور مستمر و جدی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر گفت: شرایط بسیار حساس است و هیچگونه کوتاهی را در این زمینه نمی‌پذیریم و تخلف‌ها قابل اغماض نیست.

احمدی‌فر با تاکید بر اینکه تمامی اداره ها و نهادها باید به طور جد برای پیشگیری از کرونا پای کار باشند افزود: چنانچه سربازان و دانشجویان غیربومی در مرخصی هستند، سخت‌گیری در این زمینه صورت نگیرد.

ملایر عاری از کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: تیم‌هایی برای بازرسی و نظارت مداوم از داورخانه‌ها و تامین کالاهای مورد نیاز مردم همچون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی نظارت و بازدید می‌کنند.

محسن ترکاشوند افزود: هنوز مورد مثبتی از کرونا ویروس در ملایر ثبت نشده و امیدواریم با رعایت بهداشت فردی شاهد شیوع این بیماری در شهرستان نباشیم.

وی تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان آمادگی کامل برای مقابله با کرونا را دارند و نگرانی در این زمینه نداریم.

آموزش در بالاترین سطح است

معاون مرکز بهداشت ملایر نیز اظهار داشت: با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا نیاز است دپویی از محصولات ضد عفونی کننده و دستکش و ماسک بهداشتی داشته باشیم.

عباس جوکار افزود: این اقلام بهداشتی باید در اختیار دستگاه‌های دولتی و اماکنی که با مردم رفت و آمد دارند، قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به یک مکان برای مواقع بحرانی داریم بیان کرد: در حال حاضر چهار گروه بحران آماده و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

جوکار ادامه داد: هم اکنون آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی در رابطه با این بیماری را بالاترین سطح در سطح شهرستان آغاز کرده‌ایم و نیازمند همراهی مردم در رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از شیوع این بیماری هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.