مصطفی آزاد بخت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۵۸۹ هزار و ۴۱۵ هزار نفر در شهرستان های همدان و فامنین که یک حوزه انتخابیه محسوب می شود واجد شرایط رای دادن بودند که شمار آرای ماخوذه ۲۱۱ هزار و ۳۵۲ بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: ۵۵ داوطلب برای تکیه زدن بر ۲ کرسی مجلس در این حوره انتخابیه رقابت کردند که حاجی بابایی با ۹۵ هزار و ۷۲۷ رای و فلاحی با ۴۸ هزار و ۲۴۶ رای بیشترین میزان آرا را کسب کردند.

وی با بیان اینکه ۳۵۲ شعبه برای جمع آوری آرا در شهرستان های همدان و فامنین پیش بینی شده بود اضافه کرد: در مجموع ۳۵.۹ درصد واجدان شرایط در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در پای صندوق های اخذ رای حضور یافتند.

رییس ستاد انتخابات استان همدان یادآوری کرد: حجت الاسلام احد آزادیخواه با ۳۶ هزار و ۴۷۸ رای و هادی بیگی نژاد با ۲۲ هزار و ۵۳ رای در حوزه انتخابیه ملایر، علیرضا شهبازی با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رای از حوزه انتخابیه نهاوند، محمدمهدی مفتح با ۱۶ هزار و ۲۵۸ رای از حوزه انتخابیه تویسرکان، عیسی جعفری با کسب ۳۶ هزار و ۸۸۴ رای از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، کیومرث سرمدی با ۲۶ هزار و ۱۱۱ رای از حوزه انتخابیه اسدآباد و حسن لطفی با ۱۹ هزار و ۸۶۵ رای در حوزه انتخابیه رزن و درگزین مجوز ورود به مجلس شورای اسلامی را دریافت کردند.

معترضان به انتخابات شکایت خود را تسلیم هیات‌های اجرایی کنند

 رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان نیز به ایرنا گفت: معترضان به نتیجه انتخابات می توانند شکایت خود را به هیات های اجرایی یا شورای نگهبان ارائه دهند.

حجت الاسلام جلال مرادی بیان کرد: افراد معترض به نتیجه شمارش آرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ روز از زمان اعلام نتیجه انتخابات مهلت دارند شکایت خود را تقدیم هیات های اجرایی یا شورای نگهبان کنند.

وی اضافه کرد: هیات های اجرایی با برگزاری جلسه ای مشترک بین اعضای هیات اجرایی و نظارت در مدت هفت روز شکواییه های دریافتی را با دقت بررسی می کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: تاکنون شکایتی از نتیجه انتخابات در این استان ثبت نشده است اما افرادی به صورت تلفنی روند شکایت را پیگیر بودند.

حجت الاسلام مرادی گفت: اعلام نتایج شمارش آرای صندوق‌ها ی اخذ رای به منزله تایید صحت انتخابات نیست بلکه  نتایج باید پس از بررسی اعتراض داوطلبان به تایید شورای نگهبان برسد.

استان همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، دارای ۹ کرسی در مجلس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.