به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پناهنده پیش از ظهر پنج شنبه در نشست هماهنگی طرح نوروزی و کمیته حمل و نقل استان همدان با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان باید توان و امکانات خود را در ایام نوروز بسیج کنند، اظهار داشت: هر دستگاهی باید نماینده ثابتی برای ارائه خدمات معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه باید هر گونه نقص فنی ناوگان تا قبل از فرا رسیدن ایام نوروز رفع شود، افزود: گشت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ۲۴ ساعته کنترل و رصد ناوگان جاده‌ای را بر عهده دارند و از تردد اتوبوس‌هایی که نقص فنی دارند، جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در صورت تخلفات جاده‌ای کارت ناوبری ناوگان اتوبوسی معلق می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین از جمله مواردی که در بحث اتوبوسی مهم بوده و موجب برخی تصادفات جاده‌ای می‌شود، حمل بار اضافی است که به دلیل عدم تقارن مناسب بار، موجب تصادف و واژگونی می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های با بار بیش از ظرفیت در جاده‌ها، نیز برخورد می‌شود.

پناهنده ادامه داد: شرکت‌های مسافربری و دستگاه‌های خدماتی در امر حمل و نقل باید نسبت به تصادفات جاده‌ای و ترددهای برون شهری دقت نظر لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با اشاره به نظارت بر اتوبوس‌های مسافربری با استفاده از سامانه «سپهتن» افزود: با استفاده از سامانه سپهتن در ناوگان حمل و نقل، نظارت بر اتوبوس‌های مسافربری بیشتر خواهد شد.

پناهنده تاکید کرد: صورت وضعیت اتوبوس‌ها شامل درج اسامی شرکت‌ها، درج بلیت و ثبت شماره همراه مسافران نیز در ایام نوروز لازم الاجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.