محمدرضا عدالتخواه روز دوشنبه در همایش ارشادی توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حدود اختیارات، تکالیف و وظایف نمایندگان مجلس مشخص است همچنین شان نمایندگی را قانون مشخص و تعریف کرده است در عین حال مردم نیز به اختیارات مجلس آگاه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین داوطلبان نمایندگی مجلس نباید با سیاه نمایی بر روی تمامی تلاش ها و زحمات ۴۰ ساله نظام اسلامی خط بطلان کشیده و خود را به عنوان منجی معرفی کنند چرا که این نوع وعده ها و کارها یک نوع فریب و اغواگری است. 

رییس کل دادگستری همدان ادامه داد: رسیدن به هدف با وسیله نامشروع توجیه کننده نیست بلکه برای رسیدن به اهداف مقدس به طور حتم باید از ابزار و مقدمات مشروع استفاده کرد.

عدالتخواه بیان کرد: برخی داوطلبان که سابقه نمایندگی نیز دارند با وجود وضع قوانین نه تنها در جریان انتخابات آن را رعایت نمی کنند بلکه به آن اشرافیت هم ندارند.

وی تاکید کرد: کسی که تبلیغ زودهنگام انجام می دهد مرتکب جرم شده و برای او قانونگذار جرم درجه ۶ را پیش بینی کرده است یعنی قاضی می تواند او را به تحمل تا ۲ سال حبس مجازات کند.

رییس کل دادگستری همدان با بیان اینکه باید با عملکرد مطلوب خود آبروی نظام را حفظ کرد افزود: اجازه قانون شکنی به هیچ کس نداده و چنانچه کسانی دنبال فتنه، جوسازی و منحرف کردن جریان صحیح باشند طبق مقررات در برابر آنها می ایستیم.

عدالتخواه گفت: داوطلبانی که حسب وظیفه شرعی وارد رقابت انتخاباتی شدند و در جریان انتخابات چارچوب ها و قوانی را رعایت می کنند در صورت کسب نکردن رای نیز پیروز میدان بوده در غیر اینصورت از ابتدای برگزاری انتخابات بازنده هستند.

وی بیان کرد: انتخابات برای این ملت باید آبروی سیاسی ایجاد کرده و پرشور و همراه با انتخاب اصلح باشد و در این راستا داوطلبان نمایندگی با احترام و التزام به قانون و مقررات نقش مهمی در گرم کردن تنور انتخابات دارند.

رییس کل دادگستری همدان افزود: کسانی که قصد ورود به مجلس شورای اسلامی دارند به طور حتم باید بیش از دیگران در رفتار، گفتار و سلوک به قانون مقید باشند اما هم اینک شاهد تخلف هایی بوده که علاوه بر تذکر به داوطلبان، صورتجلسه نیز شده است.

عدالتخواه اضافه کرد: داوطلبانی که تنها برای کسب پست و مقام وارد این عرصه شدند از همان ابتدا کارشان با خسران و زیان همراه و شروع شده است بنابراین رفتار شخصی افراد باید اثرگذاری لازم را در اجتماع داشته باشد.

وی با بیان اینکه در اربعین شهید سلیمانی قرار داریم اضافه کرد: باید این مسائل برای ما الهام بخش باشد و نماینده ای که می خواهد وارد مکتب سلیمانی شود باید خود را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهد.

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط هیات نظارت بر انتخابات همدان برای تصاحب هر کرسی نمایندگی مجلس، ۲۰ داوطلب نمایندگی در همدان رقابت می کنند.

همدان با ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.