مدیرعامل شرکت معادن سرمک ملایر روز چهارشنبه در این بازدید اظهار داشت: طرح توسعه این شرکت شامل کوره احیای تولید کننده اکسید فلزات سرب، روی، آهن و مس در زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع احداث شده است.

حسن حسینقلی افزود: حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح توسعه این شرکت سرمایه‌گذاری شد که در مجموع بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شد.

وی بیان کرد: با حمایت کارگران و مهندسان این شرکت بیش از ۹۰ درصد ساخت کوره و ملزومات این طرح توسط نیروهای شرکت انجام شد که افتخاری برای ما است.

مدیرعامل شرکت معادن سرمک ظرفیت این طرح را ۲۵ هزار تن تولید اکسید آهن، ۱۰ هزار تن اکسید مس، ۱۰ هزار تن اکسید روی و پنج هزار تن اکسید سرب عنوان کرد و افزود: در طرح توسعه‌ای این شرکت برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

حسینقلی رعایت مسائل زیست محیطی را اولویت مهم این شرکت برشمرد و گفت: در سه سال ساخت کوره در طرح توسعه شرکت طول کشید و ۲ سوله برای تولید شمش روی و اکسید روی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ساخت کوره جدید در این شرکت برای نخستین بار در ایران بیان کرد: در کنار طرح توسعه‌ای شرکت معادن سرمک تولید اکسید روی، آهن اسفنجی و فولاد نیز در برنامه آینده شرکت است که تا ۲۲ بهمن سال آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معادن سرمک ملایر خواستار حمایت مسوولان برای تکمیل و بهره‌برداری از دیگر طرح‌های توسعه‌ای شرکت شد و افزود: در مجموع ۲۸۰ نفر در این شرکت مشغول کار هستند.

حسینقلی همچنین در توضیح کارخانه فلوتاسیون سرب و روی این شرکت که از گذشته مشغول فعالیت است نیز اظهار داشت: ظرفیت سالانه این کارخانه ۳۶ هزار تن است که چهار میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی اشتغال اسمی این کارخانه را ۱۰۱ نفر عنوان و بیان کرد: ذخیره قطعی سنگ آهن شرکت معادن سرمک ۱۰ میلیون و ۴۳۲ هزار تن و ۲۵۶ هزار و ۵۰۰ تن سرب است.

حسینقلی همچنین تولید اسمی شرکت معادن سرمک را ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن و ۴۵ هزار تن سرب عنوان کرد و گفت: معدن آهنگران شرکت معادن سرمک دارای ۲ ماده معدنی سرب و سنگ آهن است که با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری اولیه آغاز به کار کرد.

شرکت معادن سرمک از سال ۱۳۳۰ در شهرستان ملایر فعالیت خود را آغاز کرد.

طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به زودی طرح توسعه شرکت معادن سرمک ملایر با حضور مسوولان کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.