علی عطایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم‌های بهداشتی این استان تمامی گردشگران و مسافران ورودی به همدان و ساکن در هتل‌ها و ورودی بیمارستان ها را برای شناسایی عاملان احتمالی مبتلا به ویروس کرونا کنترل می‌کنند.

وی اضافه کرد: تیم های بهداشتی علوم پزشکی همدان از آمادگی لازم برای مواجهه و کنترل افراد مبتلا به ویروس کرونا برخوردار هستند و هم اینک تمامی بیماران ورودی به بیمارستان های این استان را رصد و کنترل می کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: بر اساس نظام مراقبت سندرومیک و با توجه به علائم این ویروس چنانچه افرادی وضعیت مشکوک، بیماری تنفسی شدید و سابقه حضور در خارج از کشور به ویژه مناطق آلوده به این ویروس را داشته باشند تحت نظر قرار میگیرند.

عطائی ادامه داد: آزمایش و نمونه گیری هایی از این افراد دریافت شده و به تهران ارسال می شود؛ همچنین تا زمان اعلام نتیجه افراد مشکوک در بیمارستان زیر نظر پزشک قرار می گیرند.

وی افزود: در صورت نیاز، این افراد بستری شده و درمان های معمول را دریافت می کنند؛ همچنین در صورت مواجهه با شرایط خاص از جمله افراد دارای علائم ویروس کرونا، مبتلایان به این ویروس ایزوله تنفسی می شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تمامی گردشگرانی که وارد همدان شده و در هتل ها اقامت دارند، توسط تیم های بهداشتی رصد شده و در صورت وجود علائمی از این ویروس به سرعت بستری می شوند.

عطائی ادامه داد: همدانی هایی که در قالب گردشگر یا تاجر به خارج از کشور عزیمت می کنند نیز آموزش های لازم را برای مبتلا نشدن به این ویروس دریافت می کنند و تراکت و پمفلت های حاوی توصیه های بهداشتی به آنها ارائه می شود.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد جدید تعداد آن به هفت مورد رسیده است، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌شود و نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.