ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: رونق تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری نباید روی زمین بماند و همه دلسوزانه و جهادگرانه برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تکلیف خود را در تحقق اشتغال و سرمایه‌گذاری به خوبی انجام دهند افزود: با تلاش مدیران می‌توان کارها را پیش برده و به نتیجه مطلوب رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تلاش، پیگیری و برنامه‌ریزی ملایر را در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در بالاترین امتیاز خود دانست و ادامه داد: این شهرستان در جذب و پرداخت تسهیلات خوب عمل کرده است.

پورمجاهد خواستار کوتاه شدن زمان اخذ استعلام‌ها، تسهیلات بانکی و روند عقد قرارداد طرح‌ها شد و بیان کرد: مدیران موانع و مشکلات طرح‌ها و روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را بررسی و به ما اعلام کنند.

وی اجرای سند راهبردی استان و شهرستان‌ها را اولویت مهم استان همدان دانست و گفت: در فرصت باقیمانده تا پایان سال باید تمام همت خود را برای تحقق این سند و جذب تسهیلات اشتغال و سرمایه‌گذاری به کار گیریم.

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملایر

اجرای ۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح در شهرک صنعتی جوکار ملایر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و پذیرش ضمانت بانکی شد و افزود: در جلسه امروز مشکلات طرح‌های مختلف ملایر را بررسی و مصوبات خوبی برای جذب تسهیلات اخذ شد.

پورمجاهد بیان کرد: در شهرک صنعتی جوکار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در دست اجرا و احداث شهرک گلخانه‌ای گنبد ملایر نیز با مساحت ۶۸ هکتار در دست اقدام است و ۱۶ پرونده نیز در حال معرفی به سیستم بانکی داریم.

وی درباره تسهیلات اشتغالزایی استان همدان نیز خاطرنشان کرد: سهم استان از تسهیلات روستایی ۳۷۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم‌نامه‌هایی است که با بانک سینا، پست بانک و پارسیان داشتیم و حدود ۹۸ درصد آن تعیین تکلیف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان سهم صنعت، معدن و تجارت استان را نیز ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که در سامانه بهین یاب ثبت می‌شود.

پورمجاهد ادامه داد: حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان سهم در حوزه جهاد کشاورزی استان داریم که در سامانه سیتا ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم وزارت جهاد کشاورزی در کشور از این تسهیلات به شکل شناور شده است تاکید کرد: هر چه سریعتر طرح‌های گلخانه‌ای و طرح‌هایی که در الگوی کشت می‌توانند کمک کنند، معرفی شوند تا پس از طی مسیر تصویب و عقد قرارداد، بتوانیم سهم بیشتری از اعتبار شناور کشوری مربوط به (بند الف) تبصره ۱۸ جذب کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال خُرد نیز طبق دستور استاندار همدان، هر شهرستانی زودتر سهم خود را جذب کند، از سهم شهرستان‌هایی که در جذب تسهیلات عقب مانده‌اند، سهمیه به آنها اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.