حمیدرضا پرورشی‌خرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریزش پراکنده برف و همچنین کولاک در محورهای همدان-ملایر و همدان-تهران ادامه دارد و گروه‌های راهداری کماکان در بازگشایی و برف‌روبی آن‌ها تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دید در برخی نقاط و جاده‌های استان کاهش یافته و از برخی نقاط مه آلودگی گزارش شده‌ است.

پرورشی‌خرم اضافه کرد: ریزش برف در برخی از نقاط ادامه دارد اما با این حال همه محورهای ارتباطی استان باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

وی عنوان کرد: با ریزش برف همه گروه‌های راهداری عملیات نمک پاشی و برف روبی را آغاز کردند و با توجه به اینکه ریزش برف در محورهای ارتباطی استان وجود دارد از همه رانندگانی که قصد عبور از مسیرهای این استان را دارند خواست با رعایت ضوابط و مقررات، فاصله طولی خود با خودروهای جلو را رعایت کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از رانندگان خواست در هنگام تردد، زنجیر چرخ و همه امکانات مورد نیاز برای سفر را به همراه داشته باشند تا در هنگام نیاز با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۶۰۰ تن شن و نمک برای بازگشایی جاده‌ها استفاده شده است و از روز چهارشنبه تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن نمک پاشی در محورهای استان صورت گرفته است.

پرورشی‌خرم با اشاره به اینکه در برخی از نقاط گردنه‌ها مه آلودگی موجب کاهش دید شده است، بیان کرد: ریزش پراکنده برف به صورت متداول ادامه دارد و کاهش دمای هوا ممکن است موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شود.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری به صورت ۲۴ ساعته و در ۲ شیفت کاری مشغول بازگشایی جاده‌ها هستند و ۵۲۶ تن از کارکنان راهداری با استفاده از ۲۶۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری وظیفه بازگشایی جاده‌های همدان را بر عهده دارند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه سامانه گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته وضعیت راههای استان را به اطلاع شهروندان می رساند گفت: شهروندان با مراجعه به سامانه www.۱۴۱.ir (اطلاعات حمل و نقل جاده ای) اطلاعات کامل تر و جامع تری را از وضعیت راههای استان داشته باشند.

پرورشی خرم ادامه داد: خودروها، تجهیزات و نیروی انسانی راهداری و راهدارخانه استان همدان همزمان با سرمای هوا فعالیت خود را آغاز کرده و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

استان همدان پنج هزار و ۱۱۱ کیلومتر انواع راه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.