سردار بخشعلی کامرانی صالح روز دوشنبه در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی قهاوند در حال گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به راننده یک دستگاه وانت ال ۹۰ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: راننده با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد که با استفاده از قانون به کارگیری سلاح خودرو متوقف و متهم بازداشت شد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۶۰ عدد نمایشگر(مانیتور)، ۳۱بسته پایه فلزی نمایشگر، ۲۰ بسته دستگاه الکترونیکی چراغ قوه پزشکی، ۴۹ عدد جی پی اس و ۷۰۶ عدد سوزن انژکتور بدون مجوز کشف کردند.

سردار کامرانی صالح ارزش محموله کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم قاچاق مبارزه می کند.

دستگیری زوج سارق در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: ماموران کلانتری ۱۹  شهرک فرهنگیان در بلوار شهید "همدانی" مشغول گشت زنی بودند که به راننده و سرنشین یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و با استعلام شماره پلاک آن از سیستم پلیس، متوجه شدند خودرو سه روز پیش از کرج سرقت شده است.

سرهنگ جمشید باقری افزود: ماموران به راننده خودرو دستور توقف دادند اما راننده سواری پژو به ایست پلیس توجه نکرد و متواری شد اما دقایقی بعد ماموران توانستند با استفاده از شگردهای پلیسی، خودرو را متوقف و راننده و سرنشین آن را که یک زن و شوهر  ۳۵ و ۳۳ ساله بودند دستگیر کنند.

وی افزود: متهمان بازداشت شده سابقه دار بوده و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کردند و با تشکیل پرونده جهت بررسی تخصصی تر جرائم به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی منتقل شدند.

کشف۲ هزار قطعه مرغ زنده در تویسرکان

فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقر در ایست و بازرسی جاده تویسرکان - کنگاور موفق به توقیف ۲ دستگاه کامیون ایسوزو حامل مرغ زنده قاچاق شدند.

سرهنگ محمد معصومی اضافه کرد: با بررسی اسناد و مدارک خودرو ها مشخص شد که این کامیون ها حامل ۲ هزار قطعه مرغ زنده بصورت قاچاق و بدون مجوز به وزن هفت هزار کیلوگرم است که بی درنگ خودروها متوقف و چهار متهم در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله طیور قاچاق را بیش از ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند افزود: مرغ های کشف شده به اداره دامپزشکی شهرستان تحویل داده شد.

کشف ۷۰ راس دام قاچاق در فامنین

فرمانده انتظامی فامنین بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق، با پایش جاده های مواصلاتی و اجرای ایست و بازرسی مقطعی، موفق به کشف ۷۰ راس گوسفند بدون مجوز بهداشتی و قاچاق شدند.

سرهنگ علی حسن حیدری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام کشف شده را حدود ۲ میلیارد ریال ارزیابی کرده اند یادآور شد: در این رابطه یک متهم دستگیر و یک دستگاه وانت نیسان نیز توقیف شده است.

وی افزود: احشام مکشوفه به اداره دامپزشکی منتقل و متهم نیز به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۱۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت : در پی کسب خبری مبنی بر این که قاچاقچیان قصد دارند مقادیری سیگار قاچاق را توسط ۲ دستگاه خودرو پراید از سمت استان های غربی به شهرهای مرکزی منتقل کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ رضا زارعی افزود: با تشدید اقدامات کنترلی این ۲ خودرو در حوالی شهر صالح آباد شناسایی و در گلوگاه شهید زارعی توقیف و در بازرسی از آن ها، ۱۳۸ هزار نخ سیگار قاچاق و بدون مجوز کشف شد و پرونده متهمان در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

وی بیان کرد: همچنین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی همدان به یک دستگاه کامیونت ایسوزو که از یکی از استان های غربی به مقصد تهران در حال حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۱۶ بسته شکلات، پنج هزار و ۷۲۸ بسته آدامس و ۱۸۰ بسته کاپوچینو خارجی قاچاق و بدون مجوز کشف و در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شد که در تعزیرات حکومتی استان در حال رسیدگی است.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده بر اساس نظر کارشناسان، ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در حوزه قاچاق کالا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سالجاری تا پایان آبان امسال در استان همدان کشف شده که این میزان از نظر ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.