عادل عربی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح وضعیت آلودگی هوای استان، یادآوری کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در چند روز گذشته هوای همدان برای گروه‌های حساس آلوده بود.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان ادامه داد: ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) مهمترین آلاینده هوای همدان در روزهای اخیر بودند.

عربی تاکید کرد: هر چند بارش برف، باران و وزش باد در رفع آلودگی تاثیر دارد اما نباید منتظر باد و باران بود بلکه باید این موضوع را پیش از وقوع مدیریت کرد.

وی توضیح داد: بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا تقویت سیستم حمل و نقل عمومی با هدف دسترسی آسان شهروندان به وسایل نقلیه برای جابجایی از یک نقطه به دیگر نقاط شهر است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست همدان افزود: در صورت دسترسی آسان شهروندان به خودروهای عمومی شاهد خودروی تک سرنشین در معابر درون شهری نخواهیم بود که این مولفه در کاهش آلودگی هوا بسبار موثر است.

عربی با تاکید بر اینکه نباید از فعالیت های عمرانی که موجب روان سازی ترافیک می شود غافل شد اظهار داشت: تمامی مطالعات باید پیوست زیست محیطی داشته باشند و برای کنترل آلانده ها هوا فکری کرد.

وی گفت: در تدوین برنامه ها برای آینده استان باید جمعیت، میزان خودرو و ترافیک نیز لحاظ شود تا بتوان طرح جامعی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی ارائه کرد.

هوای همدان از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۴ روز آلوده ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.