محمد فامیل‌متقی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: افزایش نرخ بنزین تاثیری بر قیمت انواع میوه نداشته و ناشی از سرما و شرایط حمل و نقل بار است. 

وی اضافه کرد: هم اینک شاهد فراوانی میوه در بازار و میادین بار همدان هستیم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همدان گفت: برخی میوه ها مانند نارنگی به دلیل برف و برودت هوا در شمال کشور برداشت نمی شود و به همین دلیل اندکی افزایش قیمت داشت که با بهبود شرایط جوی در روزهای آتی این قیمت کاهش می یابد. 

متقی درباره گران شدن گوجه فرنگی در روزهای اخیر بیان کرد: این ماده غذایی از جنوب کشور به استان وارد می شود و هزینه های حمل و نقل بار به روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد که اجتناب ناپذیر است. 

وی قیمت گوجه فرنگی را در میادین بار هر کیلوگرم ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در خرده فروشی ها نیز این محصول بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می شود. 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار همدان خاطرنشان کرد: قیمت سیب‌زمینی و پیاز نیز مقداری افزایش یافت که با شروع برداشت محصول در استان‌های همجوار و ورود به استان نرخ این اقلام نیز کاهش می یابد. 

متقی یادآوری کرد: انواع میوه بدون هیچ کمبودی در میادین بار و خرده فروشی ها عرضه می شود و در روزهای آتی قیمت ها به تعادل می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.