محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در نشستی که به منظور تشکیل و راه اندازی کمیته های معین ستاد تألیف قلوب در مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد برگزار شد اضافه کرد: در بسیاری موارد مجازات زندان نه تنها موجب اصلاح فرد نشده بلکه بستر ساز ورود آسیب جدی به خانواده های زندانیان نیز می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، اعمال حبس های بی مورد موجب دلسردی و بدبینی جوانان و خانواده های آنان به نظام می شود.

رییس کل‌دادگستری همدان تاکید کرد: اشاعه فرهنگ سازش به معنای مصالحه با اراذل و اوباش نیست و در موارد تعدی افراد معاند به امنیت و اموال عمومی هیچگونه مسامحه و مدارایی صورت نمی گیرد.

عدالتخواه ابراز امیدواری کرد: با گسترش فرهنگ سازش، همراهی ائمه جماعات مساجد و معاضدت افراد حقوقدان، بخش عمده ای از اختلافات مردم با یکدیگر به مصالحه تبدیل می شود.

وی با بیان روایات و احادیثی از ائمه معصومین (ع) در خصوص ضرورت و جایگاه صلح و سازش در بین مسلمانان اظهار داشت: مصالحه و مودت در فرهنگ دینی و اشاعه خوبی، موجب کاهش منکرات و بدی در جامعه می شود.

ستاد مرکزی تألیف قلوب یکی از ابتکارات رئیس کل دادگستری استان همدان در زمینه اشاعه فرهنگ و صلح و سازش و مصالحه بین شهروندان است که با شعار «هر جماعت یک مرکز مصالحه» در حال اجرایی شدن در بین اقشار و اصناف مختلف شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.