نوراله لک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ارتقای کیفیت آثار نمایشی بسیار اثرگذار بوده و  با توجه به رقابتی بودن جشنواره و سخت‌گیری در پذیرش نمایش‌ها، طراحان، کارگردانان و بازیگران تمام تلاش خود را می‌کنند که اثری قوی تولید کنند. 

کارگردان "یک چالش نه چندان کوچولو و خونه مادر بزرگه" درباره نمایشی که ساخته گفت: این نمایش به دانش‌آموزانی می‌پردازد که با یکدیگر نسبت فامیلی داشته و با نقشه‌ای می خواهند مادربزرگشان را از خانه سالمندان به خانه برگردانند.

وی با اشاره به اهمیت شعار "کودک، طبیعت و تئاتر" به عنوان محور بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: اگر آموزش حفظ طبیعت از دوران کودکی آغاز شود می‌تواند در ذهن انسان‌ها نفوذ کرده و در بزرگسالی اثر خود را نشان دهد.

این هنرمند تئاتر با تاکید بر ویژگی‌های تئاتر خیابانی برای جذب بیشتر مخاطب گفت: این نوع از تئاتر دارای پیامی واضح و روشن است و به صورت مستقیم حرف می‌زند و چون مخاطبان آن، رهگذران و عابران هستند بهتر است پیچش فنی خاصی نداشته و در عین سادگی و وضوح، هدف خود را منتقل کند.

"یک چالش نه چندان کوچولو و خونه مادربزرگه" نمایش خیابانی است که از خمینی شهر اصفهان در این دوره جشنواره حضور دارد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مجید قناد از ۱۶ تا ۲۱ آبان به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.