حسن ظفری روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ملایر اظهار داشت: این تسهیلات در قالب تعمیر، احداث و معیشت به متقاضیانی که واحد مسکونی آنها خسارت دیده است، پرداخت می شود.

وی افزود: از تسهیلات ابلاغ شده پرونده دو هزار و ۱۸۴ متقاضی واجد شرایط برای اخذ تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده‌اند که هزار و ۳۰۸  ۱۳۰۸ فقره موفق به اخذ قرارداد شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب به ملایر اختصاص داده شد که فرصتی طلایی برای خدمت به مردم است.

ظفری ضمن تقدیر از همراهی و عملکرد خوب بانک‌ها در عقد قرارداد مرحله نخست پرداخت تسهیلات افزود: مرحله دوم موانعی همچون برآورد منابع مورد نیاز ساخت بنا و اعلام پیشرفت فیزیکی ایجاد شده که با اطمینان خاطر موارد درخواستی را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهیم و تقاضا داریم ما را در پرداخت تسهیلات خسارت‌ها کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید شرمنده مردم در فصل سرما شویم تاکید کرد: نباید در حق مردم قصور کنیم و از فرصتی که دولت در اختیار ما قرار داده است، برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: امسال به واسطه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در ملایر ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض در این شهرستان هزینه می‌شود.

ظفری با بیان اینکه ۱۹۹ روستا در این شهرستان نیازمند توجه ویژه هستند یادآور شد: تامین آب شرب و بهسازی و ساماندهی کالبد روستایی مهمترین مطالبه روستاییان است که بانک‌ها و دستگاه‌های مربوطه باید به ما در این زمینه کمک کنند تا اقدامات اجرایی شود.

شهرستان ملایر ۲۰۴ روستای دارای سکنه با ۲۶ هزار و ۳۱۱ واحد مسکن روستایی دارد که در اثر سیلاب های فروردین امسال سه هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی این شهرستان دچار خسارت شدند.
۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.