محمدرضا عدالتخواه روز پنجشنبه در نخستین روز کاری خود و در بازدید از زندان همدان اظهار داشت: آمار بالای زندانیان منشأ تأثیر منفی و مفسده در جامعه است و استفاده از مجازات حبس نه تنها موجب اصلاح فرد محبوس نشده بلکه عامل افزایش مفاسد نیز می شود.

وی نامتناسب بودن برخی از قوانین را از جمله عوامل افزایش استفاده از مجازات حبس دانست و تأکید کرد: نظر رهبر معظم انقلاب که بارها در جلسات خصوصی هفته قوه قضاییه بیان فرمودند توجه ویژه به کاهش جمعیت کیفری زندان ها بوده و آمار بالای زندانیان یکی از دغدغه های معظم له است.

رییس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: اعمال مجازات بلاوجه و نامتناسب حبس مورد پسند خداوند متعال و رهبر معظم انقلاب نیست و باید تنها در موارد خاص به آن توسل پیدا کرد و هرگونه تعیین نامناسب مجازات حبس مستوجب پاسخگویی در فردای قیامت خواهد بود.

عدالتخواه در جریان این بازدید از نحوه اجرای طرح حبل المتین در زندان های استان که طی آن با حفظ تدریجی آیات نورانی قرآن کریم از سوی زندانیان مشمول مزایای معنوی، تخفیف و بخشش می شوند بازدید کرد.

وی بر ضرورت تشکیل شورای حل اختلاف در قالب ستاد تألیف قلوب با بهره مندی از زندانیانی که اصلاح شده و در میان زندانیان از جایگاه مؤثری برخوردارند در زندان ها تأکید کرد و ایجاد این قبیل شوراهای حل اختلاف را موجب رفع شدن بخش قابل توجهی از مشکلات زندانیان دانست.

در این بازدید دفتر دادیار ناظر بر زندان در محل زندان همدان افتتاح و آغاز به کار کرد.

عدالتخواه روز گذشته با حضور معاون اول قوه قضاییه به عنوان رییس کل دادگستری همدان معرفی شد.

وی در نخست روز کاری پیش از حضور و بازدید از زندان به همراه شورای قضایی در گلزار شهدای همدان حضور یافت و به آنها ادای احترام کرد.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.