حجت الاسلام محمدصادق جوشقانی شنبه شب در نشست هم اندیشی هیات های مذهبی همدان اظهار داشت: اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع) برای هیچ کس پوشیده نیست چرا که هر چه داریم از برگزاری آیین های مذهبی و عزاداری برای سید الشهدا(ع) است.

وی یادآوری کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم ستم شاهی عده ای به اصطلاح روشنفکر دینی درصدد کمرنگ کردن آیین های عزاداری محرم بودند.

رییس عقیدتی سیاسی انتظامی استان همدان توضیح داد: آنها عنوان می کردند که با توجه به پیروز شدن انقلاب اسلامی دیگر نیازی به عزاداری برای امام حسین (ع) نیست بلکه به جای عزاداری، یک راهپیمایی کرده و در پایان یک سخنرانی صورت گیرد.

حجت الاسلام جوشقانی ادامه داد: امام راحل در مقابل این طیف از افراد و تفکرها ایستاد و اجازه نداد این نقشه عملی شود و فرمودند این محرم و صفر است که انقلاب با زنده نگه داشته است.

وی گفت: امروز نیز برخی می خواهند این مساله را در هیات ها جا بیاندازند که در مراسم های محرم تنها به عزاداری، مداحی و سینه زنی اکتفا شود و سخنرانی کمرنگ شود.

رییس عقیدتی سیاسی انتظامی استان همدان تاکید کرد: هیات های عزاداری که همواره در  مسیر حرکت فرهنگی انقلاب سهیم بودند و خیمه امام حسین (ع) را برپا نگهداشتند باید در کنار  عزاداری و سینه زنی، سخنرانی و بصیرت افزایی را با استفاده از وعاظ توانمند در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام جوشقانی افزود: با توجه به دسیسه های دشمن برای سد کردن مسیر حرکت مسلمانان امروز بیش از قبل بصیرت افزایی لازم است.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.