سید سعید شاهرخی پنجشنبه شب در آئین ادای احترام به مقام شامخ شیخ الرئیس ابوعلی سینا و بزرگداشت روز پزشک که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید ظرفیت های خوبی در حوزه بهداشت و درمان این استان ایجاد کرده است.

وی مرکز در حال ساخت سرطان، اجرای مرحله دوم بیمارستان فاطمیه ویژه بانوان، ساخت بیمارستان اکباتان و دریافت مجوز ساخت بیمارستان یک هزار تخت خوابی را از جمله طرح های در حال اجرای حوزه بهداست و درمان این استان برشمرد.

استاندار همدان تاکید کرد: همدان به سمتی پیش می رود که حوزه پزشکی به عنوان صنعت در اختیار گردشگران قرار دهد و این به منزله توسعه گردشگری سلامت است.

شاهرخی یادآوری کرد: همدان با مصوبه مجلس و به همت نمایندگان استان در دهه ۸۰ به عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران نامگذاری شد که این موضوع ریشه در تاریخ این دیار دارد.

وی گفت: در همدان یک هزار و ۸۰۰ آثار تاریخی، تفریحی و گردشگری وجود دارد که یک هزار و ۶۰ مورد از این تعداد ثبت ملی شده اند.

استاندار همدان  بیان کرد: در کشاورزی پنجاهمین میراث دنیا به نام همدان و شهرستان ملایر ثبت شد و استان همدان ۵۰۰ سال امپراطوری ایران بوده و سه هزار و ۵۰۰ سال سابقه مدنیت دارد. 

شاهرخی  ادامه داد: اگر امروز همدان سرافرازانه پابرجا است بعلت تاریخ بزرگی است که در پیش خود دارد و مردم بزرگ این خطه همراه با سایر مردم همواره حافظ انقلاب بودند.

وی با یادآوری رشادت های رزمندگان همدان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: به تازگی ۱۳ سردار شهید و سرافراز این استان با حکم رهبر معظم انقلاب به درجه سرداری نایل شدند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.