استاندار همدان گفت: طبق توافقی بین مسئولان استان مقرر شده که به طور متوسط 100 هکتار جنگلکاری در ورودی شهرستان ها و تپه ها داشته باشیم‌ که باید تا قبل از رسیدن فصل پاییز اجرایی شود.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سیدسعید شاهرخی پنجشنبه 24 مرداد در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه واگذاری 526 پروژه به بخش خصوصی امری قابل تقدیر و ستودنی است، افزود: این تعداد به جهت کیفیت واگذاری 23 درصد کل رقم ریالی کل پروژه های کشور است و رتبه اول را در کشور داریم به طوریکه واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی نجات سرمایه ملی است که باید این امور تسریع شود.
وی ادامه داد: حق شهرستان ها در تحقق برنامه های عملیاتی سال 98 مشخص شده بنابراین در پایان سال از دستگاه های اجرایی و از فرمانداران این مسأله که نشد را نمی پذیریم.
شاهرخی با اشاره به برگزاری جشنواره مبل منبت ملایر، تأکید کرد: خوشبختانه در استان همدان هر شهرستانی ویژگی های خاص خود را دارد به طوریکه در شهرستان بهار شهر لالجین و در ملایر دو ظرفیت ثبت جهانی انگور به عنوان پنجاه و سومین میراث جهانی کشاورزی و مبل منبت را می توان نام برد.
وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه برای جهانی شدن باید کار جهانی و سخت انجام دهید به طوریکه با پشت میزنشستن کاری نمی توان انجام داد، عنوان کرد: انجمن مبل منبت کار فاخری را در ملایر انجام دادند به طوریکه 5 هزار کارگاه در این شهرستان داریم که 8 هزار نفر به طور مستقیم و 25 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
استاندار همدان افزود: در شهرستان تویسرکان نیز روی منبت گل ریز کار می شود که جمعه نیز افتتاحیه جشنواره ای در این زمینه خواهد بود.
وی با بیان اینکه پروژه های مهم زیادی در سطح استان داریم که کمیته هایی برای آنها تشکیل شده است، یادآور شد: کمیته ثبت جهانی هگمتانه و کمیته ثبت جهانی مبل منبت با مسئولیت میراث فرهنگی تشکیل شده که نیازمند همکاری اعضا است.
شاهرخی در ادامه با تأکید برایجاد کمیته ویژه شتابدهی به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد، اظهار کرد: در منطقه جهان آباد اقدامات خوبی صورت گرفته و با وجود زحمات زیادی که انجام گرفته اما آهنگ حرکت آن باب دل نیست چرا که بیش از هزار هکتار اراضی در اختیار این مجموعه قرار داده شده که باید عملیاتی شود، منطقه ویژه جهان آباد جزء رتبه های نخست در کشور به لحاظ استعداد است.
وی با بیان اینکه شهرک بنکداران افتخاری برای استان است، ادامه داد: در جلسه ای با اصناف درصدد استقرار سایر واحدهای صنفی در این شهرک هستیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه اقبال استان برای سرمایه گذاری خوب است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در طرح های آب بر و آلوده را در استان نمی پذیریم چرا که سرمایه گذاران به وحدت و آرامشی که در استان وجود دارد و همچنین وجود راه آهن، فرودگاه بین المللی، موقعیت جغرافیایی و راه های مواصلاتی تمایل زیادی به سرمایه گذاری در استان دارند و ما در انتخاب سرمایه گذاران دستمان باز است.
وی تأکید کرد: هنوز هم رگه هایی از مقاومت در برخی از دستگاه ها برای واگذاری کار به بخش خصوصی می بینیم که توقع داریم در شهر همدان نگاه شهردار و شورا بسیار بلند و به سمت تاریخ و تمدن باشد و سرعت توسعه شتاب یابد چرا که شهرداری با گرفتن عوارض فقط می تواند وضعیت موجود را مدیریت کند پس راه اصلی این است که پای سرمایه گذار بخش خصوصی را به شهر باز کنیم.
شاهرخی با بیان اینکه با مطالعه جدی و بدون پرداختن به اختلافات به پیشرفت همدان بزرگ فکر کنیم، متأسفانه در استقبال سرمایه گذاری هایی که توجیه دارد، گیر می کنیم، گفت: دولت در تأمین آب استان همدان شاهکار کرده است، پس مردم نگران مشکل آب نباشند.
استاندار همدان تصریح کرد: به این پست و هیچ نماینده ای نیاز شخصی ندارم اما برای خدمت به مردم و انجام وظایف قانونی به نمایندگان نیاز داریم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ، تصریح کرد: در انتخابات به دنبال مشارکت حداکثری وحقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.