مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان همدان از مرز 347 هزار تن رد شد.
علی رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم و خردی  تضمینی گندم از کشاورزان در استان همدان، عنوان کرد: تاکنون 347 هزار تن در استان همدان گندم از کشاورزان خریداری و در سیلوهای استان ذخیره‌شده است. 
وی در ادامه تصریح کرد: بیش از  ۳۹۲ هزار و  ۵۰۰  هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان زیرکشت گندم بوده که پیش‌بینی می‌شود از این میزان  ۶۸۲ هزار تن گندم به‌صورت آبی و دیم تا پایان شهریورماه 98 برداشت شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از وجود 64 مرکز خرید تضمینی گندم در استان همدان خبر داد و گفت: در شهرستان همدان از ابتدای برداشت گندم تاکنون 34 هزار تن به ذخایر سیلوها اضافه‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ذخیره سیلوهای گندم همدان 700 هزار تن است که با در نظر گرفتن ظرفیت 100 هزار تنی انبارهای چندمنظوره تعاون روستایی استان، فضای کافی برای ذخیره گندم تولیدی همدان وجود دارد.
به گزارش ایسنا؛ نرخ خرید تضمینی گندم توسط دولت برای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال تعین شده و به گفته مسئولان، کشاورزان برای تولید هر کیلوگرم از این محصول به‌صورت دیم ۱۶ هزار و  ۲۰۰ ریال و برای گندم آبی ۱۵ هزار و ۵۰۰  ریال هزینه می‌کنند و دستمزد کشاورزان برای هر کیلوگرم گندم در یک سال  ۸۰۰ ریال است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.