نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: در بحث مطالبه گری ها از اصحاب رسانه انتظار داریم همراه ما شوند چرا که برای رفع مشکلات استان نیازمند همکاری و همیاری اصحاب رسانه هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر شنبه 12 مردادماه در دیدار با اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه وظیفه خبرنگاران آگاهی بخشی است، افزود: نقدی که به رسانه‌ها وارد است این است که ادبیات نقل اقوال در آنها ضعیف است و در برخی موارد نقلها دقیق نیست این در حالیست که نقل اقوال امانت بوده و لازم است حفظ شوند و این گونه مشکلات به ویژه در فضای مجازی بیشتر از مطبوعات دیده می شود.
وی با بیان لزوم تعاملات بیشتر با اصحاب رسانه ابرازامیدواری کرد جلسات اخلاق برای این قشر دایر شود که در این جلسات شاهد گفتگو و همفکری و ارائه ایده و طرح از جانب خبرنگاران باشیم و برای عملی شدن آنها تلاش کنیم.  
شعبانی موثقی مورد دیگری که اصحاب رسانه ملزم به رعایت آن هستند را تشخیص حق و شجاعت در گفتن حق نیاز دانست و ادامه داد: خبرنگار یا باید وارد این عرصه نشود یا وقتی در این حوزه وارد شد تلاش کند حق را درست تشخیص دهد و شجاعت گفتن آن را داشته باشد چرا که برای دفاع از حق باید هزینه داد و این هزینه باید پرداخت شود و تابع اغراض سیاسی و جناجی نباشد.
وی عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که مرز بین نقد و تخریب تعریف شده نیست و اگر بخواهیم اخلاقی برخورد کنیم باید ابتدا انتقاد را به صورت خصوصی به طرف مورد انتقاد منتقل کرده و در صورتی که جواب قانع کننده ای دریافت نکردیم، رسانه ای شود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: اگر مجموعه ای نیاز به نقد شدن دارد باید طبق این گفته عمل شود چرا که در روایات نیز به این قضیه اشاره شده و ضروری است مسئولان هم ظرفیت نقدپذیری خود را بیشتر کنند چرا که اگر کسی نقدپذیر نباشد، نمی تواند مسئول خوبی باشد و در جهت رشد حرکت کند.
وی برگزاری جلسات اخلاق برای مدیران استان را بی تأثیر ندانست و با بیان اینکه در این جلسات تأثیرگذاریها ولو اندک دیده می شود، گفت: در رابطه با جنگ اقتصادی کمیته مطالعاتی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده و با مجموعه ائمه جمعه و مسئولان استانی و دستاندرکاران اقتصادی در استان تعاملاتی وجود دارد که تلاش می شود مسائل و مشکلات شناسایی شوند و قوانینی که حالتهای بازدارنده دارند، به صورت مکتوب به مجلس ارائه شود.   
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: در رویکرد جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چند نکته وجود دارد که برنامه‌ریزی بر مبنای کار کارشناسی در حوزه فرهنگ و هنر و اخلاق محوری از جمله آنهاست.
احمدرضا احسانی ادامه داد: اصحاب رسانه در حوزه  فرهنگ و هنر چشم و گوش بینای جامعه هستند و وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از همه گروه ها بدون در نظر گرفتن گرایش و نگاه سیاسی منصفانه حمایت کند.
وی افزود: اصحاب رسانه باید بحث اخلاق محوری را رعایت کرده و در انعکاس اخبار نقد و تحلیل کارشناسی هم به کار گیرد چرا که این موضوع می تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد و برای شروع می توان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کنند.
مهرداد حمزه، مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: خانه مطبوعات همواره در برطرف کردن مشکلات معیشتی خبرنگاران تلاس می کند؛ به عنوان مثال بحث بیمه خبرنگاران را می توان نام برد و امروز دیگر فردی نمی تواند بگوید مشکل بیمه دارد چرا که هم وزارت ارشاد و هم خانه مطبوعات سعی در رفع این مشکل داشته‌اند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.