حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی عصر پنجشنبه در یادواره ۵۷ شهید والا مقام روستای حسین آباد شاملو از توابع بخش جوکار ملایر، شهادت را بهترین معامله در راه خدا دانست و اظهار داشت: یکی از آموزه های قرآن تفسیر عالم و اصلاح نوع نگاه انسان به این عالم است تا انسان درست ببیند، درست درک کند و با منطق واقعی به عالم نگاه کند.

وی با بیان اینکه آیات و روایت های قرآن کریم این عالم را عالم داد و ستد معرفی می کند ادامه داد: انسان با هر نفس کشیدن در حال تجارت است، پس مراقب باشید با قیمت کم معامله نکنید و سرمایه اصلی خود را در این بازار داد و ستد از دست ندهید.

امام جمعه همدان لازمه ورود به این بازار داد و ستد را سرمایه عقل، فطرت، گرایش های الهی و معنوی، ارتباط با خدا و ائمه معصومین(ع) و پیغمبر(ص) دانست و بیان کرد: فلسفه شهادت و اثرگذاری آن در جامعه این است که اعتلای کلمه الله در جامعه اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی تاکید کرد: شهادت برای این هدف است که کلمه الله اعتلا پیدا کند، حرف خداوند در جامعه جریان پیدا کند و جامعه رنگ اسلامی به خود بگیرد.

وی شهادت را برای حفظ نظام اسلامی دانست و گفت: به برکت خون شهدا امروز نظام اسلامی به عنوان یک قدرت جدید در جهان مطرح می شود و این اقتدار ایران، دشمنان را مستاصل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر دیروز توانستیم صدام را شکست دهیم، به دلیل این بود که مقاومت کردیم و امروز هم اگر می خواهیم در مقابل دشمنان پیروز شویم، باید مقاومت کنیم.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به خروج یک طرفه آمریکا از توافق برجام و رضایت بخش نبودن اقدامات طرف اروپایی گفت: نحوه عملکرد جمهوری اسلامی در این توافق و کاهش تعهدات در صورت بدعهدی طرف اروپایی نشانه اقتدار ایران است.

وی همچنین فلسفه برگزاری یادواره های شهدا را زنده کردن من و شما دانست و افزود: با حضور در یادواره های شهدا زنده می شویم و باید هدف شهدا را بازخوانی کرده و حرکت آنها را ادامه دهیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مجلس شهدا باید با عظمت برگزار شود اظهار داشت: تقدیم ۵۷ شهید والامقام در یک روستا از نظر جمعیتی، آمار بالایی است و نشان دهنده این است که مردم روستای حسین آباد شاملو مردمی متدین، در مسیر انقلاب، ولایت مدار و با بصیرت افزایی بالایی هستند.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین یادواره ۵۷ شهید روستای حسین آباد شاملو از توابع بخش جوکار ملایر روز پنجشنبه با حضور استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مردم ملایر در مجلس و جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده های معظم شهدا در مسجد جامع این روستا برگزار شد.

شهرستان ملایر یکهزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.