رئیس پلیس راه استان همدان گفت: سال گذشته در تصادفات برون شهری استان همدان ۳۲۲ نفر فوت شدند که این آمار پنج برابر سایر استان‌ها است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ رضا عزیزی پیش ازظهر چهارشنبه 9 مرداد در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، با بیان اینکه بیشترین حوادث جاده ای در محورهای برون شهری رخ می دهد، اظهار کرد: تصادفات براساس آمار کشوری در درون شهر ۲۳ درصد و برون شهر ۷۳ درصد است و در استان همدان بیش از آمار کشوری و بالای ۸۰ درصد در تصادفات جاده ای تلفات داشته ایم.
وی افزود: در سال ۹۶ میزان تردد از استان همدان ۱۴۹ میلیون و ۹۶۰ هزار مورد بوده که این میزان در سال ۹۷ به ۱۸۰ میلیون و ۲۶۴ هزار تردد رسیده است که ۳۰ میلیون و ۳۰۴ هزار تردد افزایش در سال ۹۷ را نشان می دهد.
رئیس پلیس راه استان همدان درباره تصادفات فوتی برون شهری عنوان کرد: در سال ۹۶ حدود ۲۹۵ فقره تصادفات فوتی رخ داد که منجر به فوت ۳۶۸ نفر و دو هزار و ۴۴ فقره تصادف جرحی منجر به مصدومیت ۳ هزار و ۹۸۸ نفر شده است.
وی ادامه داد: تصادفات فوتی در سال ۹۷ حدود ۲۷۵ فقره رخ داده که از این تعداد ۳۲۲ نفر فوت شدند که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است و مجروحین نیز دو هزار و ۱۲۸ فقره با هزار و ۶۹ نفر مجروح که دو درصد افزایش را شاهد هستیم.
عزیزی با بیان اینکه تردد در ۴ ماهه نخست سال گذشته ۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بوده که امسال به ۶۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تردد افزایش یافته است، ادامه داد: تصادفات برون شهری در چهارماه سال گذشته ۸۴ مورد با ۹۷ نفر متوفی بوده که امسال به ۷۸ فقره با ۱۰۳ متوفی به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگراه بودن جاده های همدان موجب افزایش سرعت و تصادفات در محورهای این استان شده است، تأکید کرد: تصادفات جرحی امسال ۷۱۵ فقره بوده که هزار و ۲۶۴ نفر مصدوم داشته و در سال گذشته ۷۹۲ فقره با هزار و ۳۶۳ نفر مجروح به ثبت رسیده است.
وی افزود: متوفیان در شهرستان ها، همدان ۱۴ نفر، ملایر ۲۳، نهاوند ۱۲، بهار ۷، رزن ۷، اسداباد ۴، کبودراهنگ ۲۳، تویسرکان ۳ و فامنین ۱۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
عزیزی با بیان اینکه ۶۱ درصد فوتی ها سر صحنه، ۳۸ درصد در بیمارستان ها و مابقی در حین جابجایی مجروحین به بیمارستان رخ می دهد، تصریح کرد: ۷۰ درصد تصادفات با خودروی سواری، ۱۲درصد وانت، ۱۲ درصد موتور، ۵ درصد کامیون ها و یک درصد سایر وسایل نقلیه مانند ادوات کشاورزی و اتوبوس ها را شامل می شود.
وی عنوان کرد: فراوانی تصادفات در چهار ماهه نخست سالجاری، ۴۱ درصد عدم توجه به جلو، ۵ درصد تجاوز به سمت چپ جاده، ۱۲ درصد عدم رعایت حق تقدم، ۵ درصد انحراف به چپ، ۶ درصد خستگی و خواب آلودگی و ۲۳ درصد سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در راه های اصلی، ۱۸ درصد در راه های روستایی و ۲۲ درصد در محورهای فرعی رخ داده است، عنوان کرد: در چهار ماهه سالجاری از ویان تا کبودراهنگ، ۸ نفر فوتی و ۱۶ مجروح داشتیم که نیاز به نیوجرسی است.
وی با اشاره به اینکه رانندگان ۱۸ تا ۳۰ سال ۳۱ درصد، ۳۱ تا ۴۵سال ۴۲ درصد، ۴۴ تا ۶۰سال ۲۰ درصد و بالاتر از ۶۰ سال ۷ درصد است، درباره تصادفات عابرپیاده نیز گفت: در چهارماهه سال ۹۷ حدود ۴۸ فقره تصادف عابر بوده که ۹ نفر عابر پیاده فوت کردند که امسال به ۳۰ نفر کاهش پیدا کرده و هشت نفر کشته شده است.
رئیس پلیس راه استان همدان تأکید کرد: ۸ درصد از کل تصادفات در محور همدان- اسدآباد، همدان- رزن ۸ درصد، آزادراه ۸ درصد، همدان- ملایر ۶ درصد بوده است. 
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه ۱۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، تصریح کرد: جداسازی محورهای بدون جداکننده مثل اسدآباد از درخواست های پلیس راه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.