محسن جهانشیر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان همدان سرشار از استعدادهای ناب ورزش بانوان است که با حمایت و توجه لازم می توانند قله های افتخار بین المللی را به ارمغان بیاورند.

وی بیان کرد: مریم بربط اگرچه توانست با کسب مدال نقره قهرمانی آسیا در رشته جودو بانوان کشور تاریخ ساز شود اما باید همین مسیر موفقیت را ادامه دهد و دستگاه ورزش به طور قطع از قهرمانان به صورت ویژه حمایت می کند.

جهانشیر با اشاره به اینکه ورزش بانوان همدان اکنون در سطح بسیار خوبی در حال رشد و مدال آوری در عرصه قهرمانی است، گفت: امروزه در برخی رشته ها شاهد هستیم که بانوان گوی سبقت را از آقایان ربوده اند و در حال صید مدال های رنگارنگ هستند.

وی گفت: این موفقیت ثمره توجه به طرح استعدادیابی، پرورش نخبه ها و تداوم حمایت ها است که جزو سیاست های اصلی دستگاه ورزش استان به شمار می رود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: افق دستگاه ورزش در بخش بانوان ، حضور حداکثری در رقابت های بین المللی با کسب خوش رنگ ترین مدال ها است که با شناختی که از توانمندی زنان و دختران ورزشکار همدانی داریم، این مسیر به خوبی شکل گرفته است.

جهانشیر افزود: اولویت دستگاه ورزش در بخش قهرمانی نیز مدال آوری در عرصه های بین المللی است و براین اساس حمایت های همه جانبه را به اجرا گذاشته ایم.

وی با اشاره به اینکه استقبال باشکوه از مریم بربط نایب قهرمان جودو آسیا صورت می گیرد، گفت: پاداش لازم نیز به این بانوی مدال آور تعلق می گیرد.

مریم بربط بانوی جودوکار همدانی روز گذشته با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

این بانوی افتخارآفرین وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ ، اولین بانوی جودوکار ایرانی است که در رقابت های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا شد.

۷۵۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.