فشارخون، بیماری خاموش، بی سرو صدا و خطرناک که متأسفانه عموم مردم نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و بسیار ساده از کنار آن می‌گذرند‌.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، فشارخون بالا می‌تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری‌های مرگ آور و خطرناکی باشد که عمر انسان را زودتر از تصور به پایان خود نزدیک می‌کند؛ افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی از جمله گروه‌هایی هستند که درصد بیشتری از این بیماری را تشکیل می‌دهند.
از این رو وزارت بهداشت و درمان بنا به اهمیت سنجش فشار خون این گروه‌های حساس و درمعرض خطر اقدام به برپایی کمپین بسیج ملی فشارخون در تمامی استان‌های کشور کرد تا درصد زیادی از جامع هدف از بیماری خود آگاه و نسبت به درمان آن به نتخصص معرفی شوند. این کمپین در ۲ مرحله معرفی به مردم و عملیاتی از اوایل خرداد تا اواسط تیرماه آغاز به کار کرد. مرحله عملیاتی این کمپین از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر برگزار شد.
۱۳ درصد جمعیت هدف استان مشکوک به فشار خون بالا هستند
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به وجود ۸۵۴ نفر از گروه‌های هدف شامل مادران باردار، بیماران کلیوی و افراد بالای ۳۰ سال در استان، گفت: براساس پیش بینی وزارت بهداشت و درمان انتظار می‌رفت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، تنها ۵۰ درصد از این تعداد به عبارتی دیگر ۴۲۵ هزار نفر را مورد غربالگری قرار دهد.
منوچهر کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، از غربالگری ۷۵/۶ درصد افراد مورد هدف خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه استان همدان توانست ۲۵ درصد بیشتر از انتظارات وزارتخانه عمل کند؛ این یعنی در این مدت یک ماهه ۶۴۷ هزار نفر از مجموع افراد مورد نظر را مورد غربالگری قرار دهد.
وی با بیان اینکه براساس نتایج این غربالگری، ۱۳ درصد از مراجعه کنندگان مشکوک به فشار خون بالا هستند، عنوان کرد: پس از مشاهده این نتایج پزشکان حاضر در محل غربالگری، افراد مشکوک به فشارخون بالا را به پزشک مربوطه ارجاع داده‌اند.
کرمی با تأکید بر اینکه هنوز اطلاعات سایر استان‌های کشور به طور رسمی به دست نرسیده است، مطرح کرد: باتوجه به اطلاعات شنیداری و غیررسمی استان همدان عملکرد بسیار خوبی را نسبت به سایر استان‌ها داشته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.