بودجه سینمایی استان همدان از اعتبارات ملی 637 میلیون و 500 هزار تومان و از اعتبارات استانی 170 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان،به‌تازگی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری برنامه و فعالیت‌های سینمایی استان‌ها در سال 98 را منتشر کرد.هر یک از  این برنامه‌ها و فعالیت‌ها بودجه خاص خود را دارند که در دو بخش اعتبارات ملی و استانی اعلام شده است.

مجریان برنامه‌ها و فعالیت‌های منتشر شده از سوی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موسسه سینما شهر است.

توجه به تنوع فرهنگی استان‌ها در تولید محتوا و جشنواره‌ها، افزایش فضای نمایش فیلم، توجه به زیر ساخت‌های سینمایی، اکران و عرضه فیلم در مناطق غیر برخوردار، دانش‌افزایی فیلم‌سازان استان‌ها، صیانت از عرضه آثار و محصولات سینمای ایران در استان‌ها، افزایش توان فرهنگی انجمن سینمای جوان استان‌ها، برگزاری همزمان جشنواره‌های فجر، کودک و نوجوان، سینما حقیقت و فیلم کوتاه تهران در استان‌ها از ویژگی برنامه استانی سازمان سینمایی است.

حال اگر نگاه دقیقی به ستون برنامه‌ها و فعالیت‌های استان همدان بیاندازید، بودجه هر فعالیت و برنامه مشخص شده که در ادامه تعدادی از برنامه‌ها و بودجه‌های تخصیصی ذکر شده است.

400 میلیون سهم انجمن سینمای جوانان

300 میلیون تومان از اعتبارات ملی و  100 میلیون تومان از اعتبارات استانی به انجمن سینمای جوانان ایران در استان همدان برای حمایت از تولید فیلم کوتاه و برای حمایت از تولید فیلم مستند در استان همدان60  میلیون تومان از اعتبارات ملی  و 30 میلیون تومان از اعتبارات استانی اختصاص یافته است. سهم همدان از اعتبارات استانی برای اکران فیلم‌های هنری و تجربی یک سالن و  یک دستگاه برای کمک به استمرار فعالیت دستگاه سینما سیار برای اکران فیلم سینمایی از اعتبارات ملی و استانی است.

30 میلیون تومان هزینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی

20 میلیون تومان از اعتبارات ملی و 10 میلیون از اعتبارات استانی برای حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی استاد محور ویژه فیلم‌سازان استان اختصاص یافت.

68 میلیون برای برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر

100 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای  تبدیل یک سالن مجتمع‌ فرهنگی و هنری به سالن سینما و 68 میلیون و 800 هزار تومان برای برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان‌ توسط دبیرخانه فیلم فجر به همدان اختصاص یافت.

16 میلیون برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان

12 میلیون و 500 هزار تومان از اعتبارات ملی برای  اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها در استان‌ها (اکران فیلم‌های کودک و نوجوان(،  16 میلیون و 200 هزار تومان از اعتبارات ملی برای برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در استان، 10  میلیون تومان از اعتبارات ملی برای کمک به برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم مستند (سینما حقیقت) در استان و 10 میلیون تومان از اعتبارات ملی نیز برای کمک به برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در استان اختصاص یافت.

 اعتبار ملی تخصیص داده شد برای کمک به برگزاری بزرگداشت روز ملی سینما و تقدیر از فیلم‌سازان برگزیده استان و هفته فیلم وعکس و پاتوق فیلم در استان نیز به ترتیب  20 میلیون تومان از اعتبارات ملی و 30 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.