عباس صوفی روز پنجشنبه در شورای سیاست‌گذاری جشنواره شهروند برگزیده همدان افزود: در این جشنواره شهروندانی اخلاق ‌مدار، قانون ‌مدار، کوشا، مسئولیت ‌پذیر و خلاق، شناسایی می شوند که با الگوسازی آنان در جامعه زمینه برای ارتقای آموزش‌های شهروندی فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه مهمتر از همه به مساله فرهنگ باید توجه‌ کرد افزود: فرهنگ دارای کارکردهای هویتی و اجتماعی است لذا الگویی است که نظام شهری را شکل داده و متناسب با آن ارزش‌ها، هنجارها، اهداف و وسایل لازم را برای شهروندان فراهم می‌سازد.
شهردار همدان خاطرنشان کرد: آشنایی و شناخت دقیق مفهوم شهروندی، گام اول برای تحقق این مهم است که اگر شهروندان با نیازها و حقوق خود و دیگران آشنا شوند خود را در برابر هم مسئول دانسته و متعهد می‌ شوند در ساخت شهر، نقش اساسی و موثر داشته باشند.
صوفی افزود: دبیرخانه جشنواره شهروند برگزیده در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مستقر شده و امید است این جشنواره نسبت به دور اول پربارتر برگزار شود.
رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: جشنواره شهروند برگزیده رویدادی فرهنگی و اجتماعی است که بعد تبلیغات و تعیین شاخص‌ها از اساسی‌ترین ابعاد جشنواره است که افراد از سه طریق حضوری، خوداظهاری و معرفی به دبیرخانه معرفی می‌شوند.
کامران گردان اظهار کرد: در جشنواره سال گذشته در بخش اداره ها استقبال چندانی صورت نگرفت و جز از رسانه‌ها و آموزش و پرورش معرفی نداشتیم.
وی با بیان اینکه 80 درصد در انتخاب شهروندان برگزیده موفق عمل کرده ایم افزود: مناسب است در دور بعدی جشنواره انتخاب افراد برگزیده محدودتر شود و مؤلفه‌های بیشتری در مباحث مدیریت شهری لحاظ شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره پررنگ شدن نگاه شهروندان به مدیریت شهری و مسائل مرتبط در شهر بوده است گفت: هدف اساسی این جشنواره شناساندن وظایف شهروندی و شهروند مداری است که باید این مولفه‌ها در شاخص‌های انتخاب شهروند برگزیده پررنگ ‌تر دیده شود.
رضوان سلماسی افزود: هدف کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری این جشنواره لحاظ شدن و تقویت آموزش شهروندی در حوزه وظایف مدیریت شهری و جلب مشارکت مردم در این بخش و دیگری تشکیل شورای اجتماعی محلات در شهر به منظور ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان در هر محله است که مردم با حساسیت بیشتری به مسائل شهری و مدیریت شهری توجه داشته باشند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.