رئیس شورای اسلامی شهر همدان از احداث سایت موزه میدان امام (ره) تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: 20 میلیارد ریال بودجه برای احداث این سایت اختصاص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از احداث سایت موزه میدان امام (ره) تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: 20 میلیارد ریال بودجه برای احداث این سایت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان -دوشنبه ۹ اردیبهشت-در جمع خبرنگاران به مناسبت روز شوراها، بیان کرد: ۲۰۰ پروژه شهری انجام خواهد شد.

گردان با بیان اینکه این سایت با مشارکت میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و شهرداری همدان احداث می‌شود وعملیات عمرانی این سایت توسط شهرداری همدان انجام خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار 20 میلیارد ریالی از بودجه بازآفرینی قرار است از مسکن و شهرسازی به شهرداری پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به اینکه بودجه ۹۸ نیز نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرداری همدان 6 هزار میلیارد ریال بود.

گردان با اشاره به اینکه ۵۷ درصد از بودجه سال 98 به طرح‌های عمرانی و ۴۳ درصد به طرح‌های جاری اختصاص داده خواهد شد، بیان کرد: شهردار مصمم به اجرایی شدن 430 طرح عمرانی در سال جاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به این موضوع که  بودجه سال ۹۷ در برخی از مناطق مانند منطقه یک همدان، بیش از صددرصد و بیشتر از پیش‌بینی بوده، اضافه کرد: سال گذشته 88 درصد بودجه محقق شد و تا پایان سال نیز مشکلی در پرداختی‌ها وجود نداشت.

گردان با بیان اینکه برای ناوگان شهری در سال ۹۶، قرارداد خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس شهری بسته شد، تصریح کرد:  متأسفانه در سال ۹۷ با توجه به اعمال تحریم‌ها فقط ۸ دستگاه تحویل داده شد که منتظر دریافت ۷ دستگاه دیگر هستیم که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های خریداری شده در پارکینگ اتوبوسرانی نگهداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با اشاره به تکمیل شدن فاز اول پیاده‌راه سازی بلوار ارم تا شهریورماه امسال گفت: فاز دوم عملیات پیاده‌راه سازی بلوار ارم با اتمام فاز اول از شهریور ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 35 بنا و تعداد زیادی کارگر در حال ساخت پیاده راه بلوار هستند که قسمت سنگ‌کاری آن تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید.

گردان با بیان اینکه پرداخت بدهی 120 میلیارد ریالی پل سردار شهید همدانی که تا شهریورماه امسال فاز یک آن به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد:  فاز دوم آن و  چپ‌گرد پل غدیر در حال ساخت است و طرح اجرایی پارکینگ آقاجانی بیگ در زمان‌بندی مناسب نیز تکمیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ساخت پارک تفریحی حیدره و اکباتان گفت: طرح ساخت پارک تفریحی حیدره و اکباتان در حال تکمیل است و درصدد هستیم با اصلاح طرح پارک حیدره، از آسیب به فضای سبز آن منطقه جلوگیری کنیم.

گردان با بیان اینکه در طرح جامع شهری و پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) و مشکلات تردد تاکسی و اتوبوس‌ها  وجود دارد، بیان کرد: طبق پیشنهاد شهردار احتمال پیاده‌راه سازی ۱۰۰ متری، دیگر خیابان‌ها از جمله شهدا، شریعتی، تختی و باباطاهر وجود دارد اما قبل از اجرای این طرح باید پیشنهاد مطرح شده توسط شهردار بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با حمایت از شورای اجتماعی محلات گفت: با قوت اجرایی شدن این شورا را پیگیری می‌کنیم.

گردان با بیان اینکه این شورا گسترش می یابد و دبیرخانه آن نیز تشکیل شده است، عنوان کرد: برای ارتقاء شورای محلات، ۴ منطقه را به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم و در این زمینه جلسات متعددی برای اجرا تا شهریور ماه برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به  اینکه شورای شهر همدان رویکرد حمایتی از سرمایه گذاران بخش گردشگری دارد، گفت: هدف ما توسعه و رونق صنعت گردشگری است.

گردان  با بیان این نکته که در جابجایی حوزه‌های شهرداری نقشی نداریم، تصریح کرد: شهردار در این خصوص تصمیم گیرنده است.

رئیس شورای سالامی شهر همدان به عملکرد کمیسیون‌های مختلف در شورای شهر اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد کمیسیون‌ها به دو صورت است؛ نامه‌های ارسال شده از سوی شهرداری طبق موضوع درخواست به کمیسیون مربوط ارسال شده و یا هر کمیسیون طرح مربوط به عملکرد خود را تصویب کرده و برای اجرا منتظر اعلام موافقت کمیته انطباق خواهند بود.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.