کامران گردان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال قبل بودجه شهرداری همدان 6 هزار میلیارد ریال بود که امسال با افزایش خوبی مواجه است.
وی بیان کرد: ویژگی بودجه امسال نسبت به سال قبل در این است که 43 درصد آن در بخش جاری صرف می شود تا نسبت به افزایش حقوق و دستمزدها اقدام لازم صورت بگیرد.
گردان با اشاره به اختصاص 57 درصد بودجه امسال به بخش عمرانی گفت: شهردار مصمم به اجرایی شدن 430 طرح عمرانی در سال جاری است.
وی گفت: سال گذشته 88 درصد بودجه محقق شد و تا پایان سال نیز مشکلی در پرداختی ها وجود نداشت.
رییس شورای اسلامی شهر همدان، بازگشایی معابر، پرداخت 120 میلیارد ریال اعتبار در تسویه مالی پیمانکاری پل شهید همدانی ، آغاز عملیات چپ گرد پل غدیر، سرعت بخشیدن در ساخت و تکمیل پارکینگ آقاجانی بیگ، شروع به کار احداث پارک های حیدره و فرامنطقه ای اکباتان، سرعت بخشیدن در اجرای مرحله نخست آرام سازی بلوار ارم و آسفالت معابر را از طرح های عملیاتی در حال انجام مدیریت شهری عنوان کرد.

** حامی شورای اجتماعی محلات هستیم
رییس شورای اسلامی شهر همدان با حمایت از شورای اجتماعی محلات گفت: با قوت اجرایی شدن این شورا را پیگیری می کنیم و این شورا گسترش می یابد و دبیرخانه آن نیز تشکیل شده است.
وی بیان کرد: چهار منطقه به عنوان آزمونه اجرایی شدن این شورا فعالیت خود را شروع کرده و قرار است در این محلات شوراها مستقر شوند.
گردان اظهار داشت: شورای اجتماعی محلات در پیگیری و حل مشکلات و موانع شهروندان در مدیریت شهری سرعت بیشتر خواهد بخشید.

** سایت موزه میدان امام تا 2 ماه ساخته می شود
رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: سایت موزه میدان امام (ره) تا مدت 2 ماه احداث خواهد شد و 20 میلیارد ریال بودجه برای احداث این سایت اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: این سایت با مشارکت میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی و شهرداری همدان احداث می شود وعملیات عمرانی این سایت توسط شهرداری همدان انجام خواهد شد.
گردان یادآور شد: اعتبار 20 میلیارد ریالی از بودجه بازآفرینی قرار است از مسکن و شهرسازی به شهرداری پرداخت شود.

** زمینه سازی برای جذب گردشگری
رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه زمینه سازی لازم برای جذب گردشگر در سطح این شهر فراهم شده است افزود: آرام سازی بلوار ارم، ساخت هتل ها، پیاده راه سازی مرکز شهر و ایجاد مراکز تجاری بزرگ در راستای استفاده بهینه گردشگران است.
گردان افزود: آرام سازی بلوار ارم و پیاده راه اکباتان طرح های ماندگار برای شهر همدان در آینده خواهد بود و به طور قطع از فواید آن استفاده خواهند کرد.
وی اضافه کرد: شورای شهر همدان رویکرد حمایتی از سرمایه گذاران بخش گردشگری دارد و هدف ما توسعه و رونق صنعت گردشگری است.

** در جابجایی شهرداری نقشی نداریم
رییس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه در جابجایی حوزه های شهرداری نقشی نداریم، گفت: شهردار در این خصوص تصمیم گیرنده است.
گردان افزود: برکناری مدیرعامل سازمان عمران شهرداری همدان نیز براساس گزارش ارایه شده شهردار و دستور منع فعالیت وی توسط مراجع قضایی است.
وی بیان کرد: مراجع قضایی اجازه ورود مدیرعامل سازمان عمران شهرداری را نداده اند و امیدوارم مسایل وی حل شود.
در این نشست برخی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز حضور داشتند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.