حسین افشاری روز دوشنبه در آیین افتتاحیه هفته سلامت بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت طرح های زیرساختی خوبی در حوزه بهداشت و سلامت در همدان آغاز و بهره برداری شد.
وی با تاکید بر توجه به سلامت خانواده ها بیان کرد: با وجود پیش بینی حضور 10 هزار نفر در پیاده روی «نسل ظهور» ویژه بانوان اما روز گذشته 50 هزار تن از این برنامه استقبال کردند که موید توجه خانواده به سلامت است.
فرماندار همدان گفت: با وجود مشکل تامین زمین در شهرستان همدان، برای اجرای طرح های بهداشتی اما تعامل و همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
افشاری ادامه داد: این تعامل و همفکری موجب اختصاص زمین، آغاز طرح های بهداشتی و بهره برداری از آنها در مناسبت های مختلف شده است.
وی اظهار داشت: برخی از طرح های در دست اجرا نیازمند تزریق اعتبار است که فرمانداری توجه ویژه ای به این طرح ها دارد با این وجود انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی نسبت به جذب اعتبار ملی تلاش کند.
فرماندار همدان سلامت و امنیت را 2 نعمت گمنام دانست و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خط مقدم ایجاد سلامت در جامعه قرار دارد.
افشاری یادآوری کرد: کارهای بزرگی چهل سال گذشته در حوزه های مختلف از جمله سلامت و درمان صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: طبق استناد گزارش مهر ماه سال گذشته «مرکز توسعه سازمان ملل» ایران از سال 1978 تا 2018 بالاترین شتاب رشد توسعه انسانی را در جهان داشته است و پس از آن چین و ترکیه قرار دارند.
فرماندار همدان افزود: شاخص توسعه انسانی یکی از معیارهای اصلی سنجش، مقایسه و ارزیابی کشورها و جوامع با یکدیگر است و سه سرفصل در این شاخص توسعه انسانی مورد ارزیابی قرار می گیرد که شامل شاخص های سلامت، آموزش و رفاه است.
برنامه های هفته سلامت از یکم اردیبهشت با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» آغاز شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.