سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: میزان متوفیان نوروز امسال نسبت به سال گذشته 11 تن معادل 46 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: تمامی متوفیان سوانح جاده ای نوروز امسال بومی هستند که علت آن رعایت نکردن قوانین توسط افراد بومی از جمله تردد سرعت غیرمطمئنه، تجاور به چپ و نبستن کمربند ایمنی است.
رییس پلیس راه همدان اضافه کرد: رانندگان غیر بومی با احتیاط بیشتری تردد می کنند تا در سفر دچار سانحه نشده یا خودروی آنها توسط ماموران اعمال قانون و متوقف نشود.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: 322 تن در یکساله 97 بر اثر سوانح جاده ای جان خود را از دست دادند که این آمار در یکساله ماقبل 369 تن بوده است.
وی بیان کرد: شهرستان همدان با 82 تن بیشترین میزان متوفیان سوانح جاده ای را دارد و ملایر و تویسرکان در رتبه های بعدی قرار داند همچنین کمترین آمار با 16 تن مربوط به کبودراهنگ است.
رییس پلیس راه همدان گفت: آزاد راه همدان - ساوه بیشترین میزان جانباختگان را به خود اختصاص داده و در این محور 85 کیلومتری 23 تن جان خود را سال گذشته از دست دادند.
سرهنگ عزیزی سرعت غیر مجاز و تردد در حالت خواب آلودگی را مهمترین عامل سوانح جاده ای و ساعت 14 تا 21 با 72 درصد را بالاترین زمان بروز سوانح برون شهری دانست.
وی اظهار داشت: 113 تن در سوانح جاده ای نوروز امسال مجروح و مصدوم شدند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.