محمودرضا عراقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت ها توجه به امر پیشگیری در بروز حوادث است و در این راستا برخی از بسترهای رودخانه و پل های حاشیه راه که نخاله در آن تخلیه و مسیر عبور آب مسدود شده، باید بازگشایی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد: باید موانع ایجاد شده در مسیر حرکت آب را از رودخانه ها جمع آوری کرد که در این باره اواخر بهمن ماه سال گذشته در نشست مدیریت بحران و خدمات سفر به بخشداران، شهرداران و دهیاران توصیه های لازم داده شد.
عراقی اضافه کرد: همچنین کارشناسان شرکت آب منطقه ای ملزم به بازدید، سرکشی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ناشی از بروز سیل شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به پوشیده بودن سطح رودخانه های همدان، این استان با مشکل تخلیه نخاله در داخل و حاشیه رودخانه ها مواجه نیست و متخلفان بیشتر نخاله را در حاشیه راه ها تخلیه می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: از دیگر اولویت های اصلی مدیریت بحران کاهش خسارت های احتمالی در صورت بروز حادثه است.
عراقی اضافه کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها هشدارها و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا به عنوان مثال شهروندان خودروی خود را در حاشیه رودخانه و مسیر حرکت آب پارک نکنند.
وی اضافه کرد: همچنین شهروندان و مسافران از اتراق در حاشیه رودخانه ها پرهیز کرده و احتمال بروز خطر را جدی بگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد: پس از بروز حادثه نباید دنبال مقصر و مجازات افراد باشیم بلکه ابتدا به فکر حل مشکل و کاهش خسارت های احتمالی باید بود.
عراقی توضیح داد: در صورت بروز هر گونه مشکل در کشور باید منطقی آن را بررسی و آسیب شناسی کرد و اجازه تکرار این مشکل را در آینده نداد.
وی اضافه کرد: به جای تجسس برای یافتن مقصر باید از مشکلات درس گرفت و با تغییر برخی سیاست های نادرست همه امکانات را برای رفع مشکل بسیج و شریک کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: برای بارش 50 میلیمتر باران در سه روز می توان تدبیری اندیشید اما بارش این میزان باران در نیم ساعت توسط هیچ کشوری قابل مدیریت نیست.
عراقی اضافه کرد: چرا که بستر رودخانه ها جوابگوی این حجم آب باران نیست بنابراین باید برای کاستن خسارت های احتمالی و هدایت آب به مناطق غیرمسکونی اقدام کرد.
وی افزود: برخی افراد به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت خانه و صدور سند در رودخانه هایی که سالها آبی در آن جریان ندارد کرده اند در حالیکه بستر رودخانه محل جریان و حرکت آب است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان اظهار داشت: در صورت انجام چنین کاری باید مسیر جایگزین برای عبور آب تعریف کرد؛ در غیر اینصورت ویران شدن این قبلی خانه ها در صورت بروز سیل حتمی است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.