حسین سیبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سایت دفن پسماند‌های همدان با هزینه‌ای افزون بر 170 میلیارد ریال در مدت 18 ماه ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال بزرگترین سایت درختکاری در این قسمت از استان اجرا می شود، گفت: بیش از 15 هزار اصله درخت برای این منطقه نیاز است که کارشناسان هم اکنون در حال بررسی و انتخاب گونه‌های درختان هستند.
سیبی با بیان اینکه این منطقه می‌تواند در آینده به عنوان یک محل گردشگری نیز در همدان به شمار آید افزود: در شهر همدان به طور میانگین روزانه 420 تن زباله خانگی تولید و به این محل منتقل می‌شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: از یک سال پیش استانداری به دنبال محدود کردن محل‌های دفن زباله است که در این خصوص 2محل شمالی و مرکزی (همدان) و سایت جنوبی (ملایر ) در استان انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه زباله‌های استان باید در این 2 منطقه دفن بهداشتی شود گفت: زباله‌های مریانج، بهار، جورقان، مهاجران، صالح آباد، قروه درجزین به این سایت منتقل می‌شود.
سیبی با بیان اینکه سایت دفن پسماند شهرداری 280 هکتار وسعت دارد، گفت: در طول سال‌های گذشته 50 درصد این زمین با بی برنامگی آلوده شده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه ساخت حوضچه دفن پسماند 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: برای ایجاد راه‌های دسترسی 20میلیارد ریال هزینه شده و دیوارکشی کل مجموعه 6کیلومتر است که 2کیلومتر از دیوارها آماده نصب است.
وی با بیان اینکه این دیوارکشی در راستای جلوگیری از تردد حیوانات، افراد زباله گرد و تثبیت مالکیت است افزود: درختکاری مجموعه از 15 اسفند آغاز می‌شود و استانداری برای این مجموعه قول تخصیص اعتبار داده است که یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای جذب مشاور اختصاص داده است.
سیبی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 مقدار زباله انتقال یافته به سایت به 900 تن در روز برسد، ادامه داد: امسال پنج میلیارد ریال برای کارهای مشاوره‌ای اختصاص داده شده است و از اساتید دانشگاه بوعلی سینا بری ایجاد طرح تصفیه شیرآبه زباله کمک گرفته شده که اگر این طرح انجام شود می‌توان از آب آن برای آبیاری مجموعه استفاده کرد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان درباره پویش «یک من و یک درخت» نیز عنوان کرد: این پویش برای نخستین بار در کشور با کمک خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اجرا می‌شود که در آن به ازای تحویل کاغذ، درخت به افراد داده می‌شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.