علیرضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از وصول 2 فقره پرونده قاچاق سیگار به شعبه اول این اداره کل رسیدگی آن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: یک قاچاقچی قصد انتقال محموله سیگار به ارزش بیش از یک میلیارد و 533 میلیون ریال با خودرو به تهران را داشت و دیگر متهم نیز در واحد صنفی نسبت به فروش سیگار قاچاق اقدام می کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اضافه کرد: پس از تحقیقات لازم و تشریفات قانونی متهمان علاوه بر ضبط کالا در مجموع به پرداخت 2 میلیارد و 27میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.
حسن پور از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف این موضوع را از طریق سامانه ارتباطی تلفن 32523442 این اداره کل، تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و تارنمای t135.ir علام کنند.
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی همدان نیز گفت: سیگارهای که از مبادی غیررسمی وارد شور می شوند توسط تیم های پلیس متوقف و پرونده متخلفان در تعزیرات بررسی می شود.
قهرمان شاهی با بیان اینکه تاکنون متهم قاچاق سیگار تبرئه نشده است افزود: سیگارهای غیرمجاز و قاچاق فاقد هلوگرام و علائم و پیام بهداشتی است بنابراین هنگام توقیف محموله، قاچاق بودن آن محرز می شود.
وی اضافه کرد: سیگار جزو کالاهای مجاز مشروط بوده یعنی علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی باید مجوز واردات را از وزارتخانه متبوع دریافت کند.
وی ادامه داد: بیشترین میزان پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق سیگار موید انتقال محموله از سمت غرب به مرکز کشور است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.