حمید عرفی یگانه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از تماس تلفنی یکی از شهروندان و گزارش یک مورد سقوط از ارتفاعات «میشان» تیم کوهستان برای امدادرسانی به حادثه دیده اعزام شد.
وی اضافه کرد: تیم اعزامی ساعت 13 روز گذشته در منطقه حادثه حضور یافته و با اقدامات اولیه از جمله بستن آتل و ثابت کردن مصدوم در بسکت، وی را با استفاده از طناب و قرقره به مکان مناسب منتقل کرد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: ابتدا بالگرد اورژانس در محل حضور یافت اما به علت نامساعد بودن شرایط جوی و نبود امکان فرود نتوانست عملیاتی انجام دهد.
عرفی یگانه افزود: سپس از بالگرد امداد و نجات برای امدادرسانی به مصدوم استفاده شد که مجدد عملیات امداد هوایی ناتمام ماند.
وی بیان کرد: اعضای تیم امداد کوهستان مجبور شدند که در شریاط سخت و دشوار مصدوم را حمل کرده و با انتقال مصدوم از دشت میشان به گنجنامه، وی را تحویل عوامل اورژانس دادند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: این عملیات پس از هفت ساعت تلاش نجاتگران ساعت حدود 19:25 به پایان رسید‌.
عرفی یگانه ادامه داد: همچنین بخشدار تویسرکان در تماسی با هلال احمر از سقوط یک تن در ارتفاعات «یخچال» خبر داد که تیم واکنش سریع به محل اعزام شد.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی نامناسب و نبود مکان مناسب برای فرود بالگرد، اعضای تیم در مکانی دورتر از محل حادثه از بالگرد پیاده شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: این عملیات نیز پس از ساعت ها تلاش با نجات مصدوم به پایان رسید.
وی بیان کرد: هلال احمر همدان دارای یک تیم امداد کوهستان است که در صورت بروز حادثه علاوه بر نجات مصدوم امداد های اورژانسی اولیه را انجام می دهند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.