به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زال بیگی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: نیروی هوایی چندین وظیفه بارز و حساس در دوران انقلاب، تثبیت انقلاب و دفاع مقدس داشت و به خوبی این ماموریت ها را به نحو بسیار مطلوب به سرانجام رساند.
وی با اشاره به آماده باش کامل نیرو هوایی گفت: اکنون در هر زمان و مکانی کمتر از 2 ساعت حاضر شده و برای اجرای ماموریت دفاع از وطن آماده است.
سرتیپ زال بیگی تجهیزات بسیار پیچیده و کارکنان با دانش و تخصص را از ویژگی های نیروی هوایی ذکر کرد و افزود: قبل از انقلاب نیز بخش اعظمی از نیروهای نظامی در نیروی هوایی مستقر بود و از نظر اهمیت نهاجا در راس ارتش کشور بود.
وی پایگاه شهید نوژه را بزرگترین و راهبردی ترین پایگاه هوایی عنوان کرد و گفت این پایگاه در سال 1340 پس از ساخت و راه و اندازی آماده پرواز هواپیماها شد.
فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه، 12 بهمن 57 را اوج ماموریت های نیرو هوایی دانست و افزود: انتطامی، حراست و امنیت هواپیمای حامل امام افتخار بزرگی برای ما بوده و هست.
وی خاطرنشان کرد: در 19 بهمن 57 بیعت تاریخی کارکنان با امام راحل انسجام دشمنان را به هم ریخت و دیگر نیروها نیز به تاسی از ما به جمع نیروهای حامی انقلاب پیوستند.
سرتیپ زال بیگی اظهار داشت: پس از انقلاب نیز ماموریت های نیروی هوایی در مناطق مختلف کشور آغاز شد و پروازهای بسیار زیادی را انجام دادند که در یکی از این ماموریت ها شهید محمد نوژه به فیض شهادت نائل و پایگاه سوم شکاری همدان به نام این شهید مزین شد.
وی پرسنل غیور نیرو هوایی از آغاز دوران هشت سال جنگ تحمیلی تا پایان یار و یاور نیروهای رزمنده بود و پا به پای آنها برای حفظ و حراست از خاک ایران جنگید و افتخار آفرید.
فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه خاطرنشان کرد: پس از جنگ تحمیلی نیز برای تجهیز و بازسازی هواپیماها و تجهیزات نیروی هوایی اقدام شد و قوای از دست رفته نظام تجدید و نوسازی شد.
زال بیگی به نقش نیروهای متخصص این نیرو اشاره کرد و افزود: آموزش خلبانی از صفر تا صد در خاک ایران صورت می گیرد و با استفاده از تجربیات اندوخته دوران جنگ آموزش داده می شوند.
وی یادآوری کرد: نیروی هوایی افزون بر وظایف اصلی که بر دوش دارد در ماموریت های مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور شرکت فعال دارد.
وی به رکوردهای نیروی هوایی در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: شهدایی که تقدیم انقلاب شده گواه این ادعا است.
19 بهمن در تقویم کشورمان به نام روز نیروی هوایی نامگذاری شده است.
7527 /2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.