به گزارش ایرنا معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه در این آیین گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های مطلوبی در تمامی حوزه ها به ویژه ورزش است.
باب الله فتحی ورزش ملایر را سرآمد استان دانست و افزود: قهرمانان و نام آوران ورزشی این شهرستان امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب به اوج درخشش رسیده اند و در میادین ورزشی بارها برای ملایر افتخار کسب کرده اند.
وی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی ملایر در برگزاری مسابقات شطرنج در سطحی بالا بیان کرد: شهر ملی منبت و شهر جهانی انگور قابلیت برگزاری مسابقات بزرگ ورزشی در سطح ملی و بین المللی را دارد.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این مسابقات از سطح بالایی برخوردار است، برگزاری این دوره از مسابقات شطرنج همزمان با سایر نقاط جهان را افتخاری برای ملایر و زمینه ای برای برگزاری مسابقات بزرگتر دانست.
رییس هیات شطرنج ملایر نیز اظهار داشت: 12 استان از سراسر کشور با شرکت 150 شطرنج باز در مسابقات شطرنج اوپن ریتد زیر 1900 حضور دارند.
محمد قنایی افزود: هشت داور و «مهدی سلیم» به عنوان داور بین المللی شطرنج و سر داور این مسابقات را قضاوت می کنند.
وی با بیان اینکه علاوه با ناظران این مسابقات یک ناظر نیز از فدراسیون در این مسابقات حضور دارد ادامه داد: نتایج این مسابقات به صورت آنلاین در فدارسیون جهانی شطرنج ثبت می شود.
قنایی گفت: شطرنج بازان در 9 دور به روش سوییسی با هم رقابت می کنند و ریتینگ بین المللی خود را در این مسابقات افزایش می دهند.
رییس هیات شطرنج ملایر برگزاری این مسابقات را شروعی برای برگزاری مسابقات بزرگتر در ریتینگ های بالاتر دانست و افزود: در صدد هستیم سال آینده این مسابقات را سطح بسیار بالاتر در شهرستان برگزار کنیم.
قنایی ضمن تقدیر از حمایت مالی «مبل مهدیار ملایر» در برگزاری این مسابقات ابراز امیدواری کرد: وجود چنین افراد خیر ورزشی در این شهرستان روز به روز در حال افزایش باشد تا بتوانیم مسابقاتی از این نوع در سطح ملی و حتی بین المللی برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، مسابقات شطرنج اوپن کشور ریتد زیر 1900 با عنوان «فجر چهلم» با حضور 150 شطرنج باز از 12 استان کشور از امروز /دهم بهمن/ در سالن ورزشی الغدیر ملایر آغاز شده و تا 12 بهمن ماه به مدت سه روز ادامه دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.