وحید علی ضمیر روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ساعاتی پیش همزمان با آغاز ریزش برف خدمات دهی مناسب به شهروندان با تجهیزات خودرویی و نیروی های خدماتی آغاز شده است.
وی بیان کرد: 9 دستگاه نمک پاش مکانیزه، 40 دستگاه تیغه برف روب، 7 دستگاه گریدر، 37 دستگاه خودرو خاور و نیسان نمک پاش دستی در این عملیات شهری فعالیت دارند.
علی ضمیر خاطرنشان کرد: مخازن ماسه و نمک نیز به مقدار کافی در سطح شهر قرار داده شده تا ضمن سهولت در توزیع و پخش در سطح معابر و خیابان ها، بتوان در کوتاه ترین مدت نسبت به پوشش مناطق اقدام شود.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: آمادگی شهروندان در مواجه با یخبندان و ریزش برف در روزهای جاری و نیز آموزش های اصولی پیرامون تجهیز به موقع و مناسب وسایل گرمایشی و نحوه تردد در سطح شهر نیز به ارتقا سطح خدمات رسانی کمک شایانی می کند.
وی با تاکید بر اینکه رانندگان توصیه های ایمنی را جدی بگیرند، گفت: رانندگان نسبت به تجهیز خودرو به امکانات فنی در شرایط نامساعد جوی اقدام کنند.
علی ضمیر همچنین از شهروندان خواست: با استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی و خودداری از آوردن خودرو های شخصی به معابر به هنگام ریزش برف، شهرداری را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، با ورود سامانه بارشی جدید، ریزش برف از امروز / پنجشنبه / از مناطق غرب و جنوب استان آغاز شده و برف همدان را فرا می گیرد.
محمدحسن باقری اعلام کرده است که بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی همدان، سامانه بارشی تا بعداز ظهر روز جمعه در همدان فعال می ماند.
وی ادامه داد: مردم همدان بعد از ظهر روز پنجشنبه شاهد ریزش برف و بارش باران خواهند بود و بیشتر بارش ها به صورت برف است.
باقری شکیب افزود: تغییرات دمایی در همدان از صبح روز شنبه هفته آینده با خروج موج بارشی آغاز شده و دمای هوا 6 تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
به گفته وی هوای سرد تا اواسط هفته آینده در همدان ماندگار است و از سه شنبه هفته آینده دمای هوا افزایش می یابد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.