آیین معارفه مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه‌آزاد استان همدان و تکریم سعید جامه‌بزرگی عصر امروز با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، آیین معارفه که قرار بود امروز چهارشنبه ساعت 16 در سالن اجتماعات شهید عباسپور دانشگاه آزاد همدان آغاز شود با یک‌ساعت و بیست دقیقه تاخیر شروع شد که با اعتراض خبرنگاران همراه بود.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد ضمن قدردانی از زحمات سعید جامه‌بزرگی و اشاره به جایگاه آموزش عالی گفت: آموزش عالی یک خانواده است. سال 2005 مقاله‌ای در مجله نیچر منتشر شد که در آن به بازسازی دوباره مرجعیت علمی ایران اشاره شده بود.

وی افزود: اگر بخواهیم به‌عنوان دستاورد علمی کشور در گذشته تاریخی به آن اشاره کنیم همدان  پرچم‌دار این عرصه بزرگ و یکی از نمادهای آن است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به توسعه کشور از مسیر آموزش عالی بیان کرد: دو دسته دانشگاه داریم؛ دانشگاه‌هایی که نقش ملی دارند که عمدتا دولت از آنها حمایت می‌کند و دسته دوم دانشگاه‌هایی هستند که توسعه هوشمند منطقه‌ای را دنبال می‌کنند که این دسته‌ توسط مردم ساخته‌ شد و مردم احساس کردند که برای توسعه به آموزش عالی نیاز دارند. این دانشگاه از مردم و برای مردم است.

طهرانچی عنوان کرد: دانشگاه‌آزاد دانشگاهی اجتماعی است که توسعه منطقه و شهری را پیگیری می‌کند، پس با اشتغال استان باید درگیر باشد و دانشگاه‌آزاد نمی‌تواند بدون توجه به توسعه استان کار کند. سیاست ما در این حوزه هماهنگ‌سازی خود با رشد منطقه و بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان است.

سعید جامه‌بزرگی رئیس سابق دانشگاه آزاد همدان ضمن تشکر از تمام کسانی که او را در این راه همراهی کرده‌اند، گزارشی از مدیریت چند ساله خود ارائه کرد و گفت: تعدادی از فعالیت‌های مربوط به استان به‌عنوان بخشنامه در سراسر کشور در حال اجرا است. تحفیف ۵۰ درصدی شهریه به مناطق محروم، انتقال رشته‌ها از مرکز مادر به مراکز وابسته، استفاده از اساتید مازاد، تامین و نگهداری ساختمان و تاسیسات، ایجاد ساختمان‌های جدیدی برای واحد رزن و راه‌اندازی پردیس سمای فامنین، ساماندهی محل دانشگاه اسدآباد، قروه درجزین و... از جمله اقدامات انجام شده در این سال‌هاست.

وی افزود: کسب رتبه برتر، راه‌انداز طرح پرورش حافظان قرآن، تاسیس کانون خانه و دانشگاه، تقویت مشارکت استادان در فعالیت‌های فرهنگی. گسترش فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و کسب رتبه‌های 15 کشوری و 3 استان از دیگر اقدامات انجام شده است.  

جامه‌بزرگی در پایان خبر از ایجاد رشته پزشکی عمومی داد و گفت: اقداماتی برای ایجاد این رشته انجام شده و به‌زودی رشته پزشکی عمومی به سایر رشته‌ها اضافه خواهد شد.

مرتضی قائمی سرپرست جدید دانشگاه‌آزاد همدان ضمن اشاره به الزام بودن فرهنگ اسلامی گفت: فرهنگ دینی و اسلامی باید در تمام ابعاد دانشگاه و حوزه‌ها وجود داشته باشد و از مراکز رشد و دانش بنیان باید حمایت شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تمام حاضران در این مراسم بیان کرد: مهارت اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسیر فرهنگ اسلامی را تقویت کرد و تمام امکانات دانشگاه را باید در مسیر خدمت به دانشگاهیان  و مردم قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.